Mamma&LilleKrølle Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jenta mi på 10 mnd er i morgen ferdig med 2. penicillinkuren (hatt to kurer med bare ei uke mellomrom. 1.kur på 5 dager, 2.kur på 10 dager.), men hoster fortsatt stygt innimellom. Spesiellt på natta. Hun går ikke tett eller noe, men innimellom så høres det ut som slik bronkitthoste. Sist vi var hos legen da hun fikk denne kuren så tok de blodprøve av henne, men der var det ikke noe utslag. Noen andre med noen erfaringer? Er det bare stygg hoste som går over liksom? Hosten er slik at om hun begynner så gir det seg ikke med en gang liksom. Vi alle har vel opplevd slik hoste..akkurat som noe irriterer i halsen. Får ofte vann og hostesaft. Første penicillinkuren fikk hun pga halsbetennelse og hadde ca 40 i feber en ukes tid. Og der merka jeg forbedringer tvert, men etter noen dager etter avsluttet kur, så var hosten der pånytt. Er forsatt feberfri, men d er den derre hosten da. Liker ikke den altså!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 allergi,astma????skal helst ikke ha mye av di kurene.Iallefal ikke etter hverandre.!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Noen ganger sitter hosten litt igjen. Ellers kan det hende at hun trenger en annen type antibiotika?
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Hallo,ingen leger som har advart mot antibiotika????Hoste kan sitte lenge,men ikkkke bruk antibiotika for det.Imunsystemet blir så svekket av den kuren.Tenker iallefal på babyer.Skjønner ikke noen får det.Slimløsende hostesaft for slimhoste,hostesaft tørrhoste for tørrhoste.Ingen antibiotika mot hoste.T.o.m ørebetennelser osv vil ikke leger gi sånt uten det må trengs.
Lykke X 4 Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Noen ganger trenger også små babyer antibiotika Når det er snakk om en bakteriell infeksjon. Men det stemmer at barn noen ganger ikke trenger antibiotika for luftveisinfeksjoner og ørebetennelser. Snakk med legen deres om plagene barnet ditt har. Noen ganger kan hoste henge lenge igjen.
Mamma&LilleKrølle Skrevet 22. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2008 Det står i innlegget at hun fikk anitibiotika pga halsbetennelse;) Og ettersom hosten heller ikke ga seg, mente han at kanskje den første kuren var for kort og fikk derfor en som var dobbelt så lang. Men det som irriterer meg er at babyene her vi bor alltid havner hos turnuskandidatene på legekontoret. Skjønner jeg også at alle har vært nybegynnere en gang og ikke kan alt, men når det gjelder undersøkelser og behandling av disse små så synes jeg de skulle i det minste hatt de erfarne legene til å sjekke opp/dobbeltsjekke at alt er bra. Men neida! Det var jeg som masa meg til en blodprøve sist. Føler meg jo som en overhysterisk mor da som kommer uke etter uke. Fortsetter denne hosten så må jeg sikkert dit med snuppa igjen da. Se det litt an først, men den høres uansett ikke bra ut nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå