Hikken Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Samboern min skal få påskeegg på lørdag (enkelte ting blir man bare ikke for gammel for:-)) og oppi det skal jeg legge en liten bok som heter "først ville jeg vi deg en blomst" sammen med godteriet. Supersøt, nydelig liten fortelling, tar omtrent fem minutter å lese og står i bokhylla under "lyrikk"
Hikken Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Den er foresten skrevet av Jens Dobbers som også har skrevet "det jeg ville si deg"
atsjo Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Til Pappa Derfor har vi Pappaer. Da pappaer ble til var tanken ganske klar. for pappaer har no i seg som ingen andre har. De har så stor tålmodighet. De har et deilig fang, som vi får lov huske på. Jeg jubler gang på gang. Derfor har vi pappaer og jeg vet at det er sant - at ble det konkurranse så var det DEG som vant.
sarahrara Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Denne synes jeg er vakker å synge til min kjære Kjærlighetsvisa by Halvdan Sivertsen album: Nordaførr (1979) Når sommerdagen ligg utover landet Og du og æ har funne oss ei strand Og fire kalde pils ligg nerri vanne Og vi e brun og fin og hand i hand Når vi har prata om ei bok vi lika Og alt e bra og ikke tel å tru Ingen e så go som du da Ingen e så go som du Og når høsten finns og hverdagslive venta Og fuglan tar te vett å flyg mot sør Og vi får slit med regninga og renta Og meininga forsvinn i d vi gjør Når vi må over mang en liten avgrunn Og ofte på ei falleferdig bru Ingen e så go som du da Ingen e så go som du Men av og tel når tegnan blir for tydli Og dem som sitt me makta gjør mæ skræmt Når de fine ordan demmes blir motbydli Og tankan bak e jævli dårlig gjæmt Da har æ ei som vet at folk vil vokne Og at veien ifra høyre snart må snu Ingen e så go som du da Ingen e så go som du Og når æ kryp te køys å frys på beina Og du har lagt dæ før mæ og e varm Da vet du æ e litn og aleina Og låne mæ litt dyne og ei arm Og dagen den e vikti og den kræv oss Men natta den e din og min og nu Ingen e så go som du da Ingen e så go som du
sarahrara Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Her fant jeg noe på nettet som heter Pappas sang : Morten Gulliksen - Pappas sang : Det er en kveld i nitten sytti ni En lang dag er for meg forbi men blant rare tegn og ruteark sitter verdens snilleste patriark på tur i abstrakt terreng min pappa nå må du gå i seng For i morgen skal vi lage bil Med fjæring og gummihjul skal den gå mange mil For pappa interesserte seg for i alt og sviktet aldri når det gjaldt For med lyspærer, motstandstråd og loddebolt lager vi en regulator forteller pappa så stolt og vips så går bilbanen i 3/16 delers fart og lyster samtidig opp pappas briller skjegg og bart og hvem som koste seg mest det vet ikke jeg men en ting er sikkert pappa viste vei Mellomspill Det var fremtiden i våre hender Illustrert vitenskap og folkevett Mens vi- koste oss på Jomfurlands strender satt pappa på taket så svett For hyttebygging og soloppvarmer var kun detaljer i en kontinuerlig strøm Med av hode og hans sterke armer bygde han vår og mammas drøm For det er noe oppe i hodet på ham som gjør at han aldri blir sliten og lei Han finner inspirasjon med en gang og er der med hele seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå