Gå til innhold

Dere som ikke ammer, gir dere fremdeles flaske med melk på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir han en liten flaske med lunken h-melk før han skal pusse tennene, er for kosen sin del da. Er 1 år og 2 måneder.

Når sluttet dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gjør også det.

Skrevet

Nei, flaske har han ikke fått på flere måneder. Han får kveldsmat kl 18(foreløpig grøt, men kommer til å gå over til brød snart), og melk til maten. Vanlig kald lettmelk i tutekopp. Etter det er det ikke noe mat eller drikke før frokost. Legger han like etter kveldsmaten.

Skrevet

Hadde tenkt å slutte ved ettårsdagen, men hun koser seg så med flasken så hun får fortsatt mme morgen og kveld (13 mnd). Den er jo full av godstoffer og hun er ei tynn lita sak så det er nok bare bra.

Skrevet

Dattera mi tok aldri flaske, så da vi sluttet å amme, var det slutt på melk til kvelds. Hun får grøt før vi tar bad og kveldsstell.

Skrevet

Får kjøleskapskald melk til kveldsgrøten, av kopp.

Skrevet

Okei, litt forskjellig her ja.=)

Lurte på om jeg bare skal gi meg på det nå, han får ikke melk nå siden han er så slimete i halsen sin.. Men det er jo veldig kos da! =) Så er litt usikker.

Lurer litt på hva som er for gammelt liksom, selv om det er forskjellig fra person til person selvfølgelig=)

HI

Skrevet

Jeg tror på å følge sin egen magefølelse. Jeg kan ikke se noe galt i å la barnet drikke av flaske, etterhvert blir det nok naturlig mer stas med kopp. Jeg har på de fleste områder sett tiden an, også med ammingen, og latt henne selv bestemme tempoet

Skrevet

Ja er bare rett før jeg legger han at han får flaske, til alle måltid - inkl. kveldsen, bruker han kopp.

Skrevet

vi gjør og det. 250ml med melk.. han er 14mnd=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...