Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Har en mann som kommer hjem fra jobb _tidligst_ kl 16.30. Så er han hjemme en kort times tid, spiser middag og skifter før han flyr ut igjen (har en ganske tidkrevende hobby) og er hjemme rundt kl 19-19.30 om kvelden, når gutten vår på 1 år holder på å legge seg/har lagt seg. Føler meg nesten som en alenemor.. er ganske ensom og slitsomt å ha det slik hver dag. Samtidig klarer jeg ikke å nekte han å fortsette med hobbyen sin siden jeg vet den betyr utrolig mye for han... Andre som har det slik??
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Samboeren min kommer også hjem ved 16.30 tiden,eller senere. En gang i blandt kan han glippe til å komme hjem før,men skjer ikke så ofte,men han er hjemme da han først kommer hjem fra jobben.. Jeg synest du faktisk kan sette ned foten og be han være hjemme og ta seg av ungen sin også jeg da. Da får han dyrke hobbyen sin senere på kvelden,eller så får han gi hobbyen mindre tid,såpass burde du kreve. Det hadde jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Ikke så lett å dyrke hobbyen senere på kvelden, da hobbyen er hest som skal trenes og stelles... Har bare ikke hjerte til å be han selge hesten sin.. Noen tips til hva vi kan gjøre for å få mer tid sammen?
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Kan han ikke få noen til å stelle og trene hesten for han noen dager i uken? Skulle jo tro at en far ønsket å se barnet sitt litt mer enn det han gjør også?
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 ta med gutten i stallen av og til:) mannen din er nok glad i hesten sin..ka med å få noen til å passe hesten et par dager i uka? rekner med han er mere glad i gutten sin da...men forstår at en kan bli veldig glad i et dyr også...
Sivalur Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Skaffe forrytter til hesten hvertfall 3 dager i uken. Hest er tidkrevende men har han valgt å få barn så bør han følge opp ungen også. Hest kan han drive med resten av livet, barnet er bare lite noen få år...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 Mannnen min får "lov" til å ha to dager i uka og annenhver lørdag jeg ikke jobbe, som han holder på med hobbyene sine. Mer enn det får han ikke, for jeg får ingen selv. Kan du ikke si til ham at det bør være likt? Dersom han har 3kvelder i uka vil du også ha det! Du trenger ikke å gå ut en gang, men kan ta et langt bad og lese en bok feks?? Hehehe.....spørs hva han hadde sagt til det? Det er litt viktig å sette seg i respekt også! Lykke til!
Gjest Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Bli med på stallen kanskje? Eller så kan han ta med sønnen et par ganger i uka. Jeg kjenner ei som selv driver med hest. Hun pleier å ta med småttingene sine til stallen.
jet trip Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Dere som har mann som er lite hjemme pga. jobben og hobbyene. Mannene har nok ikke startet med dette etter dere fikk barn sammen eller?
manonym Skrevet 21. mars 2008 #10 Skrevet 21. mars 2008 Har det ikke slik nei, og heldigvis for det. Har derimot en mann som reiser i forbindelse med jobben, er borte 4 uker av gangen. Men når han da er hjemme, så er han hjemme. Er selvfølgelig med venner av og til, men han vil helst være med meg og gutten vår. Så det høres ut som at han er mer borte fra ungen sin han enn det min mann er som er borte halve året. Så det som du forteller hadde jeg aldri godtatt, er det viktigere å ha et godt forhold til en hest enn til ungen sin??? For all del er vel og bra med hobby, men ikke når det går ut over forholdet til ungen.
Marge Simpsons Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 Ja, men det var jeg VELDIG klar over når jeg fikk barn med han også! Så jeg har ingenting å klage over. Var forberedt på det. Hjelper veldig med en omgangskrets rundt seg. Ha venninner man kan besøke og gjerne noen med barn så lillemann kan leke mens vi voksene kan slappe av og følge med. Synes det går veldig fint. Min mann er veldig flink de dagene han har fri til å sette av til lillegutt og meg, så jeg føler meg ikke ensom eller alene. Ofte er det sene kvelder han kommer hjem, men han har alltid tid til å lytte litt, og vil gjærne vite litt hva den lille har holdt på med. Min mann jobber i perioder som musikker, så blir lett en månede om gangen. Da jobber han normal jobb (begynner 7.00-16.30), hjem og dusjer og drar igjen og kommer hjem rundt 22.30-01.00. Klart han blir sliten, men er hans valg og jeg støtter han like mye som han støtter meg!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Blir helt satt ut av det dere skriver. Mens mødre nesten gir opp alt for å få et barn, er det såvidt det passer inn mellom hobbiene til far, og være litt sammen med sitt eget barn. Og dette godtar dere?? Ble disse barna planlagt eller var de ikke? Alle skjønner vel at å sette et menneske til verden krever ganske mye jobb og oppfølging. Jeg er alene, siden far bor i utlandet å ikke får visum, men jeg tror faktisk jeg har det ganske bra, siden jeg ikke har noen forventninger ang. faren. Når man er sammen så forventer dere vel noe?? Håper virkelig dere har det bra med denne mannen deres, men syns dere og barna fortjener mye mye mer igjen.
mai mammaen til to Skrevet 23. mars 2008 #13 Skrevet 23. mars 2008 skjønner godt at du blir fortvilet jeg..det er ikke enkelt det der.. men du visste vel om hesten da du ble gravid? du kan ikke dra å stelle hesten litt du og? slik at dere tar annenhver dag eller noe? så får han vært hjemme med gutten sin litt mer... ev så er det vel alltid noen heste gale jenter som vil stelle hesten?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2008 #14 Skrevet 24. mars 2008 Man kan si hva man vil om rettferdig fordeling av ansvar og oppgaver, men ta ikke livsgleden fra hverandre i gjennomføringen. Jeg skjønner godt at du ikke vil nekte han hobbyen sin, det ville ikke jeg gjort heller. Om et par år kan gutten være med pappaen sin og det kommer nok hele familien til å ha stor glede av. Livet er langt og småbarnsperioden er kort. Men er det ikke andre tider på døgnet han kan bidra mer? Kan han ha ansvaret for natten og morgenen, slik at du ikke trenger å stå opp før han skal på jobb? Kan han bidra mer i helgene? Kan du ha en fast kveld i uka du kan gå ut med venner? I tillegg, vær aktiv og ta med gutten ut på dagtid til venner, åpen barnehage mm. La hybelkaninene flytte inn og server posesuppe til middag. Lykke til!
Tiriltutta Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om at dere tok en prat om dette sammen, og ikke direkte kreve noe endring. Kan du ikke spørre om dere kan lage en god middag, og åpne en flaske vin (gjerne på en tirsdag) og prate sammen om hvordan dere syns forholdet og foreldrerollen fungerer? Det finens alltid en løsning, men jeg er ikke noe tilhenger av å kreve endring. Det er viktigere å kunne kommunisere sammen og ta opp ting man går og grubler på på en "fornuftig" måte. Min mann jobber en god del, men det er et valg vi har tatt sammen i og med at han ble med å starte et nytt firma i fjor vår. Da var gutten vår ett år gammel, og vi snakket sammen om det før vi tok avgjørelsen. Det har vært slitsomt til tider i og med at jeg har vært nødt til å være litt "alenemor", men jeg har tro på at det vil bli bedre etter hvert. Da det hadde pågått en stund tok vi oss en kjærlighetskveld hvor vi snakket sammen om hvordan ting var, hva som kunne endres på og om hvordan ting kunne tilrettelegges for at det ble bedre fremover - veldig konstruktivt! I og med at mannen min jobber sene kvelder tar han seg av sønnen vår om morningen, og da får de litt kvalitetstid sammen i den enden av dagen i stedet. Han forsøker alltid å komme hjem før gutten legger seg, men det er ikke alltid han rekker det. Jeg mener det er viktig at man får tid for seg selv til å dyrke hobbyen sin og venner på lik linje som at det er viktig at man får tid sammen som kjærester også. Du har like mye behov for egentid som mannen din, og det er jo ikke rettferdig at han skal kunne dyrke sin hobby hver kveld på bekostning av din egentid eller deres tid sammen. Ta det opp med han på en god måte så kommer dere sikkert til en enighet. Vil jo tro at han er interessert i å være mer sammen med sønnen sin han også, og ikke minst mer tid med deg. En hest er tross alt ikke mer verdt enn familien sin..... Som flere over her sier - kan han ikke få noen til å stelle hesten et par-tre dager i uka? mange småjenter/ungdom elsker jo alt som har med hest å gjøre. Hvis du er glad i hest selv så kan du jo delta litt emd sønenn deres du også, så gjør hele familien noe sammen :0) Lykke til
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Hvis det var du som hadde denne hobbyen før dere fikk barn - kunne du da ha fortsatt med dette hver ettermiddag etter at barnet var blitt født?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Er litt samme situasjon her, føler meg veldig som en alenemor til tider. Mannen min har enkeltmannsfirma og er hjemme tidligst 18:30 hver dag. Jobber også lørdager, er ute og reiser en del i helger, men heldigvis ikke så ofte lengre. Han er veldig klar over alt han går glipp av, vesla legger seg kl 19 så det er såvidt han får sett henne. Jobben hans er også hobbyen hans, så han er jo heldig sånn sett, og jeg visste hva jeg sa ja til da jeg ble gravid. Klart jeg blir frustrert til tider, men det er hva det er og vi får kose oss sammen med den tiden vi har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå