Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Leah er så ustabil å amme for tiden:) Ene dagen så spiser hun hver gang hun blir tilbydd pupp, andre dagen vil hun ikke ha pupp hele dagen i det hele tatt..I dag f.eks har hun ikke ville ha pupp, hun bare beit meg..og fy f.. det var vondt, og hun har ikke tenner engang;-) Jeg blir sprø! Lurer jo litt på hvordan dette vil påvirke produksjonen min da..Hvordan går det å amme deres?
~Maja Mor~ Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Babyen min fikk tenner når han var 5 mnd og det gjør VONDT når han biter. Ikke nok med det, han klyper puppen også jo!!! Jeg ammer han før hvert måltid, er jo merkbart mindre amming nå etter han har fast føde, men det er en naturlig del av det. I natt skal jeg avvenne han fra å spise om natten. GRUER MEG!!!
Ung kvinne Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Min datter er 8mnd og jeg har nesten sluttet å amme - hun har 4 tenner oppe og 2 nede og da hun bet så blodet piplet var d nok. Har gitt henne pupp noen netter/kvelder for å roe henne, men nå syns hun tåteflasken r helt deilig den og, så da ser d ut som d blir slutt på pupp Litt trist og. Etter at jeg gradvis sluttet å amme falt melkeproduksjonen og brystene ble mye mindre. Har mest melk i ene puppen - d bare ble sånn at det var den som kom frem i d siste. Hvordan tar hun flaske? (min datter tar den best når melken r veldig varm). Dersom hun tar flaske ville jeg sluttet å amme Pluttselig hugger hun til i forbindelse med kløe pga tenner - au!
~Maja Mor~ Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 AHA!! Selvfølgelig!! Det er derfor han biter mer om dagen, gruer til hver amming, han biter jo så veldig! Har flere symptomer på at det er flere tenner på vei. Herregud at jeg ikke tenkte på det selv da!! Hehe, det er nok derfor ja!
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2008 Tar flaske helt greit, så det blir ingen problemer der..Men hvor mye melk skal de egentlig ha? Har jo litt lyst å puppe litt til hun er 1 år, men så har jeg jo også veldig lyst å beholde brystknoppen da, hehe:)
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2008 Maja Mor: Lykke til med nattavvenningen:)
Nusse_83 Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Her hadde jenta mi en periode før hun ble 7 mnd der hun nesten ikke ville ha pupp på dagen, og beit noe helt fryktelig(to tenner nede og to tenner oppe) Nå er alt annerledes(7.5mnd), hun koser seg med puppen, biter mye sjeldnere og har tid til å få melk. Jeg gir henne pupp som regel morgen, kveld, natt 1-2 ganger og 2-3 ganger på dagen før hun legger seg for å sove litt. Hun får grøt morgen og kveld (av og til ettermiddag også)og middag midt på dagen. Tilbyr henne pupp i forbindelse med måltidene, men hun pleier ikke ville ha. Så jeg gir henne vann for det er hun kjempeglad i .
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mars 2008 Hmm..får se det ann en stund, kanskje Leah bare er i en sånn periode nå Hun er 7,5 mnd nå og har vel holdt på sånn i et par-tre uker..helt siden hun begynte å like grøt.
Ung kvinne Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 For å skremme deg litt . hehe;-) så tror jeg ikke de små skarpe tennene har noe problemer med å bite over litt av brystknoppen som du sier;) .. så hvertfall akkurat når nå burde du nok gi flaske og heller pumpe for å holde melkeproduksjonen oppe dersom du vil d. Bitingen gikk over på meg etter at kløen roet seg. Hvor mye melk de skal ha r vel litt individuelt... så mye de vil ha tror nå jeg:-) Instinktet deres forteller dem når de r mett, tror ikke de overspiser. Kommr jo ann på hvor mye mat de spisr ved siden av. Min datter får kanskje 6melke måltidr i døgnet.
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mars 2008 Hehe, når det er så vondt at hun biter uten tenner så har jeg ikke så lyst til å bli bitt med tenner nei:)
*Rutletutt* Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Her pupp det beste Milla vet, he he - så hun suger gladelig...noen ganger blir hun distrahert da og kan bite til...auauau - hun har fått noen sylskarpe små tenner nede...ammer stort sett fire-fem ganger om dagen (hun får mm etter grøt og middag da hun nekter annen drikke) og to-tre ganger om natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå