Dunder Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Når mannen min er hjemme (jeg har for tiden perm, han jobber) har han jenta hele tiden. Han mater, skifter bleie, bader, leker med henne osv. Får nesten dårlig samvittighet, men jeg synes jo også at det er deilig med pause når jeg har hatt henne hele dagen.. Og han klager jo ikke, tror han gjerne vil kompensere for at han er borte hele dagen. Noen fler som har det sånn?
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Har det sånn, men på den annen side er han på jobb gjerne 10 timer hver dag og jeg tar nesten alle stell som skal taes, så når han har litt fri og tar henne av fri vilje klarer jeg ikke ha dårlig samvittighet:-)
Legekjærringa Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 hallo, du har en drømmesituasjon. Ta i mot og ikke føl dårlig samvittighet. Skulle bare mangle. Fint at pappaen får tilbringe og knytte bånd til ungen sin også. Nyt avlastningen og la han få lov til å nyte tiden også med den lille.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Ikke rart du ikke trenger barnevakt/avlastning da...du har jo avlastning i mannen din. Det er jo veldig bra. Har selv en snill mann om er glad i barnet sitt. Nå i påsken er det jeg som sover til 12....mens han er oppe med junior. Kommer med ungen når han skal ha pupp.... det er så DEILIG å ha en snill mann!!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Kjenner meg igjen der ja. Han kommer hjem fra jobb rundt 16.30 og da er det bare 2-2,5 timer til jenta vår legger seg. Jeg skjønner det godt jeg, at de vil være sammen med barna sine de få timene de kan i døgnet!!
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 hørest ut som min kjære,han jobber lange dager,med en gang han kommer hjem gjør han alt...om mårningen står han opp med henne før han reiser på jobb og står opp om natta når hun gråter..sier eg kan gjøre noe også,men han sier det ikke er noe problem og han koser seg med henne:) har en fantastisk mann...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Omvendt her gitt:( Han tørr ikke bade minsen en gang når jeg går på kveldsvakt osv. Klarer fint å mate han og stelle han og alt det der, men føler at han ikke får det bra til. At minsten er vanskeligere å legge når jeg ikke er til stede, han tør ikke bade alene, og når jeg har fri på kveldstid er det jeg som gjør alt selv om han også er hjemme og har jobbet om dagen. Jeg synes nesten det er litt synd og ganske slitsomt for meg. Jeg tvinget han til å bade minsten når jeg var på kvelds vakt her hin dagen. Jeg ringte hjem fra jobb å spurte hvrdan det gikk.. Da sa han at det hadde ikke vært kjekt, og junior hadde ikke koset seg i det hele tatt.. Og bading er jo til vanlig det gøyeste han vet om, g vi herjer og plasker lenge i badekaret! Jeg synes det er veldig tøft. Her er det meg som har han 90% av tiden selv om jeg også er i full jobb og alt... Får nesten vondt i meg av begge to. Vet at min mann gjerne vil være involvert, men samtidig er han veldig flink å gi fra seg ansvaret til meg slik at jeg må ta meg av det. Om jeg er på jobb tar han alltid minsten med seg bort til sine foreldre så dem får styre å kose med han og mannen min har "fri". Det har det vært mange krangler om her i huset, og jeg vet ikke lenger hva jeg skal si eller gjøre...
Dunder Skrevet 21. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2008 Høre utrolig kjipt ut. Har hørt om andre som har det sånn. Kan det være at du har gått inn i en rolle hvor barnet er ditt ansvar? Hvis han f.eks. har vært alene med barnet og du kommer hjem og så har han tatt på barnet noen klær du ikke ville brukt, eller han har gitt grøt i stedet for melk e.l. kommenterer du det da? For hvis du gjør det så legger du litt opp til det selv. Kanskje han må finne ut av det selv. Han ringer vel ikke hjem fra jobb og spør deg hvordan det går med badingen og leggingen? Kanskje han bare trenger mer tid med barnet. Hvis du i en periode gjør litt mer ting utenfor huset, f.eks. trene, treffe venner osv. så kanskje det hjelper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå