Gå til innhold

brio happy eller simo vogn?

Anbefalte innlegg

hvilken vogn skal jeg velge?

er nå i 27 uke å har begynt å tenkt mye på hvilken vogn jeg skal velge.

har tenkt på brio happy eller en simo vogn, vil ha en stødig 4-hjulsvogn.

men hva er egentlig forskjellen på disse vognene? er det forskjell i størrelsen på bagen? skal ha i juni så bør ha en stor bag med plass til vognpose.

det er også mye snø her jeg bor så er avhengig av at den er lett å trille om vinteren.

blir veldig gla for alle svar og vil gjerne ha tips fra de som har simo og brio vognene.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137196648-brio-happy-eller-simo-vogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simo duo har størst bag, større enn både brio og simo kombi. Skulle jeg valgt simo hadde jeg valgt duo vogn og stadard understellet hvor man ikke kan vende hådtaket for å snu kjøreretning, dette fordi begge disse tingene gjør vognen lettere. Vet ikke helt hva vognen veier med bag, men som sportsvogn veier den 16,9 kg.

Brio happy er nettere, og med stadard teleskop understell også en god del lettere enn simo. Om jeg skulle hatt brio happy, hadde jeg valgt det understellet, pga. vekten og fjæringen. Med det understellet veier vognen kun rundt 13,5 kg, det er vel den letteste duo vognen med 4 faste hjul på markedet. Som bagvogn er kanskje simo finest (jeg liker godt utseende på simo) og har størst bag, men som sportsvogn er kanskje brio happy best, den er jo som sagt lettere og ikke så stor av seg. Dessuten er den jo litt stiligere som sportsvogn kanske?

har hatt begge vognene,men må si at jeg var mest fornøyd med simoen.. brio happy er en kjempevogn,men den har et par ting som irriterte meg. som f.eks bremsene( rar sammensetning),hvis det er vått på veien,spruter hjulene noe voldsomt,så alt som man har i handlekurven under vogna blir vått og skittent.. både med og uten noe i..

men happyen er lettere enn simoen..

Jeg har hatt brio happy med compactunderstellet og har vært veldig fornøyd med den. Synes den er nettere enn simovogna som jeg rett og slett synes er for stor.

Det med stor bag og plass til vognpose var en ting jeg også tenkte mye på før jeg valgte vogn, men i ettertid ser jeg at det egentlig er bare tull. Om posen ligger i bagdelen eller sportsdelen er det egentlig ingen forskjell på, det blir lunt uansett. Synes faktisk det ville vært viktigere å ha stor bag som kunne holde lenge hvis jeg hadde fått baby på vinteren sånn at de ville vokse ut av bagen i løpet av sommere for da har man ikke posen som gjør sportsdelen lunere.

Tror kanskje jeg ikke ville valgt compactunderstellet hvis jeg skulle valgt på nytt ettersom det ikke er fjæring på den, men jeg synes det er mye finere å se på enn det andre, hvis man skal la det telle når man velger vogn;-) Det tar også mindre plass når man slår sammen vogna, med bagdelen var det en stor fordel for oss at vogna ble kortere sammenslått. Med sportsdelen blir ikke vogna kortere, men litt lavere og det hjelper mye på plassen i bilen vår hvertfall, ettersom veggen innerst i bagasjerommet er skrå, får vi vogne noen viktige cm lengre inn.

men hva er egentlig forskjellen på en kombi vogn og en duo vogn?

vi har en ganske bratt bakke opp til huset å på vinteren er jeg kanskje avhengig av å kunne ta ut baggen og bare bære med meg den opp til huset.

er det slik at det ikke går an å ta ut bare baggen på ei brio happy vogn?

Annonse

På en kombi vogn har du en mindre bag inni sportsvognsdelen, mens duo vogn har du en bagdel og en sportsvognsdel. Det går an å klikke av bagen og bære den med seg på en duo vogn, men det blir nok en del tyngre enn å bære med seg en sånn liten bag som er inni kombi vognene.

Om man vil kan man også kjøpe brio happy sportsvogn også kan man ha en mykbag inni, da blir det en kombi vogn.

Nå har Brio kommet med enda et nytt understell som er enda lettere enn det "vanlige" understellet.

Se her http://www.brio.se/BRIO_NET/Sverige/?b=3

Så det på babyshop her om dagen og det var veldig god fjering og ikke minst lett, smart handlekurvløsning også syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...