Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Har ei lita tulle som nettopp har passert 6 mnd. Vi har tenkt å avenne henne med pupp på natta, og vil gjerne ha råd og tips fra dere som har gjort dette med deres søte små!
~Maja Mor~ Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 ÅÅÅ, jeg skal igang med det i dag! Er alenemor, så dette må jeg takle selv :-( Jeg er veldig trygg på at han får i seg det han trenger av mat om dagen, så nå er det jaggu på tide å slutte å spise om natten. Jeg skal rett og slett gitt han vann på flaske. Skal vel egentlig ikke ta han opp heller, budskapet skal jo være at det er ikke noe service om natten. GRUER MEG! Men jeg er lei av å være mye oppe med han om natten. Han spiser "bare" 2 ganger, men våkner mye ellers også. Vi har utelkukket at han er plaget av noe. Han er 7,5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Vi tankte vi skulle starte i natt, men utsetter det litt. Du må ha masse lykke til, og informer meg gjerne om hvordan det går!
emlyn Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Tar hun flaske? Jeg var nemlig godt i gang med noe som så ut til å funke på min flaskebaby, da snuppa plutselig fikk Rs-virus og bronkiolitt denne uka :-( Dermed er all nattavvenning foreløpig utsatt til hun blir frisk. MEN altså. Det vi gjorde, var å gradvis gi mindre og mindre flaskemelk. (Hun får mme.) Har gitt 200 ml 1-2 ganger om natta. Vi begynte med å trappe ned til 150 ml, så til 130 og så rakk vi vel en natt med 100 ml før hun ble syk. Da vi kom ned til 130 ml, begynte hun å drikke en ekstra flaske før leggetid (vi tilbød henne den etter kveldsgrøten - vi ga grøt, skiftet til pysj og evt bad, og så så vi om hun ville ha flaske). Som om hun skjønte at hun må kompensere. Et par ganger har hun villet ha mer enn det hun har fått på natta, men da har jeg bare rapt henne og gitt henne smokken i armkroken min, så har hun sovnet. Hun har sovet like lenge som hun pleier om morgenen. Planen er å gi 130 ml når hun blir frisk igjen, og så fortsette med det i 2-3 dager før vi kutter ytterligere. Når det bare er 50 ml igjen, tilbyr jeg vann. Aner ikke om det kommer til å funke som vi ønsker, men har hørt at mange har hatt suksess med denne metoden. Jeg synes det er en snillere metode enn bare BÆNG nå er det nok, liksom... orker ikke skriking...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå