båneiverden Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Noen som har valgt en av disse mulighetene istedet for å ta den som "vanlig" på HS? Føler jeg bør sette meg mer inn i denne vaksina før jeg er overbevist om at de skal få gi den til snuppa på helsestasjonen neste uke. Har begynt på Dr.Sears The Vaccine Book... Syn liksom det kommer fram at denne vaksinen ikke er like viktig som de tre første hun har fått, og er litt i tvil om hva jeg bør gjøre. Ønsker gjerne andres erfaringer her!!! Og ønsker seriøse henvendelser please...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Jeg utsetter den en måned fordi ungen har vært forkjøla i mange uker, og når hun endelig spiser annet enn pupp, så ble hun løs i magen. Jeg vil med andre ord at hun skal være både frisk OG fet før hun tar denne. Familiene våre har aldri opplevd problemer i forbindelse med vaksiner. Derfor er jeg rolig og har bestemt meg for å gjennomføre normalt vaksinasjonsprogram. Rubella er viktig for ei jente også. Jeg må innrømme at jeg ikke har lest mye rundt vaksinasjonene. Men jeg har snakket med mange, herunder også ei som mener at denne vaksinen kan ha vært en medvirkende faktor til at et barn ble autist (hun nevnte også flere faktorer, men dog).
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Hei! Min eldste skulle ha MMR vaksinen sist den var i en kontrovers, da noen mente den kunne føre til autisme. Denne undersøkelsen har vist seg å vær totalt uten hold, og hauset noe vannvittig opp av media, og jeg valgte da å gi henne vaksinen. Det ble helt uten bivirkninger og helt problemfritt.Har siden fått en gutt til, og har intet mindre enn tre leger i familien - ingen av dem jobber direkte med barn - og har selvsagt diskutert vaksiner med dem. De snakker spesielt varmt om MMR av 3 grunner: Meslinger, er mer eller mindre "utryddet" i Europa, man tar livet av MANGE barn i u-land, og kan gi fryktelige ettervirkninger. Dersom vi i den vestlige verden hopper av vaksineprogrammet, så kan denne blusse opp igjen. Hør med dine besteforeldre, mange vet om barn som døde av denne sykdommen i "gamle dager" (min onkel overlevde såvidt.) Røde hunder; ikke så farlig for barna, men veldig farlig for din datter dersom hun ikke er vaksinert og skulle få denne da hun går gravid, med fare for STORE forsterskader. Kusma: kan gjøre sønnen din steril dersom han får den etter at han er blitt kjønnsmoden. Når det gjelder å dele den opp, så vet jeg ikke så mye om det? Jeg har gitt vaksinen til begge mine, og alle i min vennekrets har også gitt den (hele greia)uten komplikasjoner, eller nevneverdige bivirkninger. Men jeg ville absolutt gitt vaksinen uansett, for dette er alvorlige sykdommer, det er bare at vi er så bortskjemt med å ikke se dem lengre.. Lykke til - uansett hva du velger!! PS! Jeg jobber ikke i noe form for helsevesen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå