Gå til innhold

flere som har hatt flyreise med baby ca 6 timer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gikk det ? hun er 5 1 /2 mnd , og gruer meg at hun får uroligheter i flyet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må være bevisst på dine egne reaksjoner og holdning for babyer snapper slikt opp fort. Hvis du er nervøs blir hun gjerne urolig. Men jeg har ikke erfaring.

Skrevet

Jeg reiste med baby som var 3,5 mnd. Hjemreise 5 mnd. Alt gikk kjempefint. Og det var lang reise. Først 2 timer og så ca. 11-12 timer. Det er så mye spennende å se på vettu. Som det ble skrevet her, babyen føler hvis du er nervøs. Pass på å amme eller gi flaske når dere letter og lander, se etter at babyen virkelig suger skikkelig da. Ha med ekstra pledd, kan bli kaldt på flyet, og 1 bleie pr. 2 timers reise (i tilfelle). En liten leke også. God tur.

Skrevet

hm, gode tips=) Jeg har tenkt til å ta med kjærste og baby på ferie i september. da er lillegutt 5 mnd. Har hørt de har sånne vugger fremst i flyet som babyen kan ligge i. noen som har testet dette? Og det at man ammer når man letter/lander, hjelper det mot propper i ørene? Jeg får ofte ganske vondt selv og jeg vet kjærsten også har trange øreganger. Skifter man bleie på do? Har de stellebord på flydoen? Det har jeg hvertfall ikke lagt merke til, men har jo ikke sett etter det heller da når jeg ikke hadde barn.

Skrevet

Hei, har nettopp komt hjem fra en 12 timers flytur med ei tulle på 5 mnd. Gikk over all forventing.

Ta med nasedråper og smertestilende i tilfellle du skulle trenge det. Gi minsten bryst eller smokk ved letting og landing. I akutte tilfeller kan du ta litt sukker på smukken hvis hun nekter å suge (selfølgelig bare hvis ingenting annet fungerer).

God tur, det går sikkert bra :)

Skrevet

Spør om å få sete med ekstra plass til bena... Evt kurv foran. Det er laaaangt å ha en baby på armen og traaangt... Angrer for at vi ikke ordnet med det før avreise. Ellers gikk det helt fint. Hadde med teppe og ekstra skift ombord. Så han sov hele veien..ammet innimellom da..

Skrevet

Ikke gi pupp under letting og ammin. Men med en gang flyet har lettet kan du gjøre det. Det har med at flyet har så stor fart og kan nødbremse så lenge det har bakkekontakt og da er det farlig for babyen å ligge (ammes). Barnet skal sitte med ryggen mot magen din. Men forhør deg med flyvertinnene på flyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...