Gå til innhold

Hvor lang tid etter renselsen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Omtrent seks måneder etter fødselen, var det ikke noe deromkring? Sikkert individuelle forskjeller, men synes å huske å ha lest det et eller annet sted. Men når jeg tenker på det, folk har jo blitt gravide etter to-tre måneder og da må jo eggløsning og denslags være igang... Tror man får si at det varierer :-)

Jeg fikk ved begge mine KS'er mensen tilbake etter ca 9-10 mnd.

Ammet begge (dvs 1.mann hele veien gjennom 2. svangerskap, så begge!)

Tror det er ganske avhengig av hvor mye man ammer (spesielt om man natt-ammer; har lest at når man slutter å natt-amme så har hormonene lettere for å "slippe løs" og starte eggløsning - og deved mens!)

• 2 uker senere...

Det er veldig individuelt når den kommer tilbake, og som T-girl sier kommer det an på om man natt-ammer og full-ammer. Men det betyr IKKE at man ikke kan bli gravid igjen!! Pass på, man er nemlig veldig mottakelig den første tiden etter fødsel selv om man kanskje tror at man ikke har eggløsning når man ikke har mensen:)

Annonse

Dette er veldig forskjellig fra person til person, og fra gang til gang..

Førstemann kom med hastesnitt, ble ammet i 3 mnd og jeg fikk ikke mensen igjen før jeg ble gravid 10 mnd etter fødselen.

Andremann kom med planlagt snitt, jeg pumpet i 1 mnd og fikk mensen rett etter melka forsvant (tror det var snakk om dager). Ble gravid 3 mnd etter fødsel.

Renselsen varte 2-3 uker etter begge.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...