Gå til innhold

Huff, for en dag

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet hjem fra legevakten nå, heldigvis står alt fint til med knøttet inni magen.

Har hatt så sinnssyke smerter i dag, på venstre side av magen. Ingen blødning, men var overbevist om at det var svangerskap utenfor livmoren (der har du igjen for å sitte på nettet og lese og stille diagnoser.... ). Da jeg kom opp på legevakten ble jeg henvist til gynekologisk undersøkelse, og det viste seg at jeg har en cyste på 5 cm på venstre siden (fikk innvendig ultralyd). Fikk også se vesle knøttet, en pitteliten prikk :-P

Gynekologen sa at cysten kom til å forsvinne, og at det visstnok var veldig vanlig.. Har aldri hørt om noe sånt før, noen andre som har kjennskap til det? VONDT er det hvertfall, helt grusomt, så jeg håper den snart forsvinner. Og at knøttet klamrer seg fast, siden jeg bare er ca 5 uker på vei er det jo fortsatt tidlig, men det var veldig gøy å få se den lille prikken :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137195785-huff-for-en-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var på ul i uke 8... hun viste rundt hva som var hva inni der..så sier hun plutselig " ja, og her ser jeg en cyste" åsså sa hun ikke mer.... jeg ble jo livredd å sier "EN CYSTE, HVA SIER DU FOR NOE!!!" tenkte typisk min uflaks... men da sa hun jeg bare kunne slappe av..det var en positiv ting.. den forsvant etterhvert.. hehe

jeg ble jo livredd,,,,

Cyster på eggstokker er veldig vanlig faktisk. ( hadde vært kjekt det sto et sted!!)

Jeg hadde store smerter i magen i hele min uke 5 av graviditeten, men ingen blødning. ( Er nå 11 uker på vei) I uke 6 var jeg på min første ultralyd siden jeg har lupus antigen blir jeg fulgt opp på sykehuset med undersøkelse 1 gang per uke til uke 20 ca.. Etter 3 tidligere spontanaborter var jeg overbevist om at babyen var borte..

Men, den gang ei!! Legen fant en diger cyste på den ene eggstokken og sa at det var helt vanlig og disse ble dannet i forbindelse med befruktningen og en forestående menstruering som da ikke kommer. Den blir borte etterhvert. Den var jo større en det lille rusket som forsteret og fostersekken var!! Men, nå har jeg jo vært på mange ultralyder etter uke 6 og den blir mindre og mindre for hver gang:)

Ok, tusen takk for svar, jeg føler meg mer beroliget :-) Håper det snart forsvinner da, for jeg har stort sett vært sengeliggende siden torsdag.. Føler smertene blir verre når jeg anstrenger meg..

Men det er uansett godt å høre at ting er "normalt" :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...