Gå til innhold

tips og råd mht nattavenning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..og " sove hele natten"

Min mann er i gang med å avvenne vår lille gutt på 7,5 mnd med nattpupp.

( begynte i går natt)

Jeg sover i et annet rom og de har vært oppe og våken mesteparten av natten..

Gutten har våknet mange ganger i løpet av natten, fått vann når han har skreket som besatt og bysset han i søvn igjen.

Gjør vi det riktig? Noen med tips og råd til oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi starta med nattavvenning da jenta vår var 6 mnd. Nå - når hun er 7,5 mnd, sover hun hele natta gjennom. Men det var bare de aller første dagene at hun var mye våken og at hun drakk myyye vann. (250 ml den første natta!!) Etter det, har hun som regel våknet 1-2 ganger i løpet av natta. Det som gjorde utslaget hos oss, var at vi forskjøv leggetida hennes med en time, altså la henne en time seinere. Da sov hun gjennom. Vi har prata med hs om dette i flere omganger, og det de har rådet oss til er kort fortalt:

- at far gjør det (og der er dere jo)

- gi vann ved behov

- at hun ikke tas opp når hun skriker, men roes ned i sin egen seng

- at hun dulles minst mulig med, ikke prates til og aller helst sovner av seg selv i sin egen seng (lettere sagt enn gjort, det siste)

Skrevet

noen flere erfaringer?

Skrevet

Vi lot henne grine en stund før vi gikk inn og ga henne vann og la henne ned i sengen igjen. Hun gråt de første gangene, men da satt vi med henne og strøk på henne og holdt henne i hånden. Den første natten var verst, men det var en helt annerledes natt nr to og natt 3 sov hun hele natten uten pupp (ga henne gjerne smokken noen ganger). Hun merket ikke noe forskjell om det var meg eller mannen min som var inne hos henne heldigvis. Synes det er bra det dere gjør og at dere har lagt det til nå i påsken for da kan dere begge engasjere dere for begge har fri. Lag en "slagplan" for hva dere skal gjøre hvis f.eks babyen ikke vil roe seg o.l. Men jeg synes at å bysse babyen i søvn er siste løsning. Les gjerne litt om Ferbers søvnmetode og lag din egen metode ved å ta gode tips fra den. Lykke til:) Dere får det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...