Papegøyeblomst Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Jeg spiser nemlig ikke brød selv, så hvaslags brød er best å begynne med? Tar gjerne imot deres erfaringer. Lillegutt er 7mnd - han får skorpe og kornmo-kjeks (favoritten), men har tenkt å prøve meg fram med div pålegg, og da er ikke disse tingene så egnet.... Loff? Grovt? Spelt? Er jo tusen sorter der ute....
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Har lest at 2-3dager gammalt kneip er best å begynne med. Uten korn osv =)
Papegøyeblomst Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2008 tørt brød altså? Usj, er det noe godt, da? Men han spiser jo tørre skorper, så hvorfor ikke...
Lykke X 4 Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har tenkt til å bake eget brød. Med litt spelt og grovere kornsorter, slik at det blir et medium grovt brød. Men flere av brødtypene er helt greie for små babyer til å starte med. Men jeg foretrekker hjembakt.
Ung kvinne Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Min datter 8mnd har nettopp begynt med brød. Hun får det brødet vi har, (variert) med smør og leverpostei. Det anbefalte helsestasjonen. Brødet må ikke være for kompakt da, vil tro at loff r enklest å spise (men ikke så sunt da:-). Min datter elsker å bite i skorpene. De kan hun holde i hånden og styre selv.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Har ikke loff lettere for å sette seg i ganen og gi treg mage enn andre brød? Er vell kanskje en fordel å unngå hele korn etc i brødet? Siden de jo vil være ganske store for et lite barns tarmsystem?
Ung kvinne Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Er ikke korn bare sunt for fordøyelsen da...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Vesla her spiser det brødet hun får, men det er ikke noe greit med sånt "deigete" brød a-la Sabeltann brød som holder seg i flere dager, det blir en klump oppe i ganen som er vanskelig å svelge.. Mellomgrovt brød, som f.eks kneip er helt perfekt. I dag fikk hun med hjemmelaget blåbærsyltetøy på, åh som hun koste seg, men spørs om vi ikke må kaste den hvite bodyen jeg var så lur å ha på henne ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå