Lykke X 4 Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Eller kan man fri uten ring, og kjøpe forlovelsesringer sammen,senere? Hva gjorde dere, og hvordan gjorde dere det? Var dere lenge forlovet før dere ble gift? Dere som ikke er gift/forlovet, hva tenker dere å gjøre angående dette? Takk for svar Jeg har så lyst til å bli forlovet hehe....
mto2 Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Trur han fridde sånn halvvegs på impuls. Vi hadde snakka litt om å gifte oss, og så passa det liksom med eit frieri der og då.Vi kjøpte ringane saman nokre dagar etterpå. Heilt enkle gullringar som vi tenker å ha heile livet. Set berre ny dato i når vi giftar oss.
Vannmann35 Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Vi hadde snakket lenge om det, hadde vært sammen i 7 år, og hadde sett på ringer sammen før han fridde. Han fridde med de ringene vi begge hadde sett på og likt :-) Frieriet kom altså ikke som noen overrakelse, men det bør det vel heller ikke gjøre når man har vært sammen såpass lenge... Vi har vært forlovet i 1 år og 4 mnd når vi gifter oss - på 8-årsdagen vår :-)
brooklyn Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Da er vel jeg sikkert litt spesiell, for jeg forventet ring når han fridde, noe jeg også fikk. Bruker den samme ringen nå som giftering, (i hvitt gull med nedfelt diamant), så da fikk jeg "ny ring" utenom, samtidig som han bestilte sin ring. (en alliansering til meg, en vanlig ring i hvitt gull til han): Mannen min tok ikke ring på seg før under selve vielsen. Men jeg vet at mange gjør set svært annerledes enn oss, min søster og hennes forlovede går med forlovelsesringer begge to, som de skal bruke når de gifter seg.
Axus' girlfriend Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Sambo fridde til meg uten ring, så kjøpte vi oss ringer sammen noen dager etter:) Var veldig koselig og annerledes å handle disse ringene sammen da, gjorde litt ut av det. Så på ringer, kjøpte ringer og dro ut for å spise middag etterpå. Vi endte opp med å kjøpe oss helt enkle gullringer som vi akkurat nå i allefall har tenkt å bruke når vi gifter oss også, men dette er noen år fram i tid pga økonomien så vi får se:) (er student enda).
☆lieela Skrevet 21. mars 2008 #6 Skrevet 21. mars 2008 Vi hadde snakket om det endel..og han fridde uten ring-vi dro heller ned dagen etter og plukket ut ringer sammen. Synes det var kos jeg
rampejenta - ny spire Skrevet 21. mars 2008 #7 Skrevet 21. mars 2008 mannen min fridde uten ring.. og vi skal ikke ha på oss ring før vi blir gifte.. dette fordi bryllupet i utlandet er hemmelig, og hvis vi ringforlover oss no, så skjønner alle hva vi kommer til å gjøre.. altså hemmelig forlova
Siss75 Skrevet 21. mars 2008 #8 Skrevet 21. mars 2008 Vi har "alltid" snakket om å gifte oss en vakker dag, og mannen min fridde litt på impuls - uten ring. Vi har vært og sett på ringer sammen, og bestemt oss for hvilke vi vil ha. Jeg skulle gjerne hatt ringen på fingeren allerede, men vi vil ha ganske massive, dyre ringer, så vi får spare litt til! ) Vi gifter oss i mai neste år, men jeg tror nok ikke jeg vil vente helt til da med å sette på ringen! Vi finner nok på noe romantisk i den anledning, tenker jeg. Tror ikke det er en fast tradisjon for dette med frieri og ringer lenger i dag, de fleste gjør det som passer best for seg. Lykke til med frieriet, da! )
kassiopeia1979 Skrevet 21. mars 2008 #9 Skrevet 21. mars 2008 Jeg fridde til min mann på skuddårsdagen! Jeg ville at han skulle få noe som man bruker ofte og som man har for alltid -men ville ikke gi han en ring .Jeg kjøpte ei klokke som jeg har gravert inni : din for allTID hehe og datoen , så ble det litt humor i den også .Han ble kjempeglad for den og er superstolt Så finner vi ringer sammen - fungerer toppers for oss !
Eline på vei med nummer to Skrevet 22. mars 2008 #10 Skrevet 22. mars 2008 Vi snakket om ekteskap veldig lenge, var begge enige om at det skulle være oss to, men vi ønsket ikke å forlove oss før vi kunne sette dato for bryllupet. Min kjære fridde uten ring, dette fordi vi ønsket å være sammen om å finne ringene vi skal ha på oss for resten av livet (jeg er ingen diamantjente slik at en diamantring som forlovelsesring ikke var særlig aktuelt). Jeg ble fridd til i jula, vi satte datoen i løpet av noen få dager, riktignok 19 måneder fram i tid pga forskjellige ting, og vi bestilte forlovelsesringene sammen i løpet av de første ukene.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2008 #11 Skrevet 22. mars 2008 det var jeg som fridde og nei vi hadde ikke ring, vi valgte faktisk å aldri ha forlovelseringer siden vi satte bryllupet til bare noen mnd senere, la heller pengene inn i gifteringene.
Miffs Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 I en Hollywood- film så trenger man ring for å fri. Ellers tror jeg de fleste plukker ringer sammen etterpå, men selvsagt ikke alle. Jeg tror mannen min hadde blitt mer skuffet om han hadde plukket ut en ring som jeg ville bytte etterpå, men så er jeg veldig kresen når det gjelder smykker... Særlig de jeg skal bruke hver dag.
sæsti & sebbe Skrevet 22. mars 2008 #13 Skrevet 22. mars 2008 Kjærsten min fridde også uten ring, og siden jeg ikke er sånn smykkejente, så venter vi heller med ringer til vi gifter oss. Bedre å legge penger i en flott giftering;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå