MissBenz Skrevet 20. mars 2008 #26 Skrevet 20. mars 2008 Jeg og samboern er ofte ute og koser oss på restaurant og blir invitert til bursdager hele tiden, men tar med oss babyen for det...
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mars 2008 #27 Skrevet 20. mars 2008 Felix er 6 mnd og har sovet borte 3 ganger (hos enten mine foreldre eller barnefars foreldre) slik at jeg og barnefar får litt alenetid!:-) Ammet bare de 3 første mnd pga stresshormon i melken og medisinstart, så han får bare NAN og grøt. Han sover også fra kl 8 om hvelden til kl 11 neste morgen i strekk, så det er veldig greit med tanke på overnatting. Han elsker besteforeldrene sine, og de elsker han så jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være grusomt av oss å la han sove der noen få ganger så jeg og faren kan få litt kjærestetid som er SÅ viktig for at ett forhold skal vare. :-) Virker som det er en skam å si her inne at man har barnevakt av og til. De som har familie som elsker og sitte barnevakt for barnebarnet sitt osv. er jo kjempe heldige!! Er evig takknemmelig for at familien vår bryr seg om sønnen vår, å har lyst til å ha han litt for seg selv innimellom:-) Han har så godt av å være med andre mennesker enn bare mamma og pappa så!
petite fleur Skrevet 20. mars 2008 #28 Skrevet 20. mars 2008 Gutten vår er 5 mndr gammel, og har sovet borte hos mormoren og morfaren 2 ganger, første gang da han var 7 uker. Har også hatt barnevakt noen timer av gangen når vi har vært på kino/ teater, har vel skjedd 4-5 ganger.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #29 Skrevet 20. mars 2008 klart barna har godt av å se andre en mor og far. Det er veldig sundt med besteforeldre, jo flere jo bedre..og tanter og onkler. Tenkt for en kilde til nettverk for barnet. Til dere som tror dere gjør barnet en tjeneste ved å ikke sette det bort: Barnet blir mer utrygg på andre mennesker. Det er ingen fordel...snarere en ulempe. Til dere som benytter dere av barnevakt og besteforeldre: Det er sunt for barnet å ha mange trygge voskenpersoner i livet sitt!!
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 20. mars 2008 #30 Skrevet 20. mars 2008 Har aldri hatt barnevakt over natten til min snart 11 mndr gamle sønn. Og det fordi jeg ikke har lyst å ha han borte på nettene. Vil våkne sammen med han. Men sånn ellers har vi barnevakt kanskje to ganger pr mnd... Da er vi feks ute å spiser eller på byen... Har ingenting imot hva andre velger å gjøre da:-)
malingus Skrevet 20. mars 2008 #31 Skrevet 20. mars 2008 Vi har ikke hatt barnevakt over natten. Jenta vår er 4,5 mnd. Kunne sikkert spurt mamma om å ha henne over natta hvis det var noe spesielt. Men jeg føler også at det er litt vanskelig å be om det når jenta mi våkner og skal ha mat i løpet av natta. Redd for at hun ikke skal roe seg når jeg ikke er der. Har vel egentlig ikke lyst å ytsette hverken mormor eller baby for det. Hatt pass til henne 2-3 timer på dagen noen ganger da. Mormor som regel. Men klart det hadde vært deilig med en natt uten baby! Kanskje etterhvert? Hun har jo mange år på seg å bli trygg på besteforeldrene sine og andre. Er jo ikke sånn at har man ikke barnevakt i løpet av det første året, vil ikke ungen stole på noen andre. Første året er viktig, men de lærer seg da ting senere og!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #32 Skrevet 20. mars 2008 Har ikke hatt det enda, og hun er 9 mnd og 6 dager gammel! Prøvde en gang for ca 1 1/2 mnd siden, men det gikk ikke så bra...
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 20. mars 2008 #33 Skrevet 20. mars 2008 Sånne innlegg irriterer vannet av meg. Jeg har hatt maks 3 timer fri fra ungen min. Har aldri hatt overnattingsbarnevakt. Det er ikke alle som bare kan bla opp familie, venner, svigerforeldre etc og få barnevakt i hytt og pine. Jeg skulle gjerne hatt en natt uten - eller egentlig ikke noe savn, men det hadde nok vært deilig. Jenta mi er 10mnd forresten.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #34 Skrevet 20. mars 2008 Har ikke hatt barnevakt enda. Babyen er 6 mnd. Vi har dessverre ingen besteforeldre eller tanter og onkler i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #35 Skrevet 20. mars 2008 Tja til eldstemann som akuratt er tre har vi vel hatt barnevakt 4-5 ganger siste året.. Aldri mer enn en natt bortsett fra da jeg lå på sykehus og født.. Måtte reise til en by 20 mil hjemmenifra så da hadde vi ikke noe valg.. Men var ikke noe problem egentlig.. Jeg vet at han har det bra hos bestemor.. Men første året har jeg ikke hatt barnevakt til han og heller aldri hatt barnevakt til denne på 8 mnd.. eller førstemann hadde jeg noen timer barnevakt til han da hanvar 5 mnd, men det var pga et bryllup.. og det var ikke over natta.. Nå ammer jeg, men for meg er det helt naturlig at det er slik.. "friheten" kommer.. de er jo ikke babyer i all evighet heller, og ja jeg tror både mor og barn har godt av litt tid frahverandre, men ikke når de er så små.. Men for de som bruker barnevakt så mener jeg ikke at de er dårlige foreldre eller noe.. men det faller seg bare ikke naturlig for meg egentlig..
Stratos med 3 barn Skrevet 20. mars 2008 #36 Skrevet 20. mars 2008 Hehe, seriøst? Eldste er 1 1/2 år og EGENTLIG vært borte over natten kun en gang uten mor og/eller far. Hjemme har vi hatt barnevakt noen ganger, men da har vi som oftest lagt han og er hjemme igjen når han våkner. Yngste er 4 mnd og har EGENTLIG hatt barnevakt i noen timer på dagen to ganger.
Nusse_83 Skrevet 20. mars 2008 #37 Skrevet 20. mars 2008 Tulla er 7.5 mnd og vi har ikke hatt barnevakt til henne enda, har ikke hatt behov for det. Tror ikke jeg ville få sove uansett dersom hun ikke var hos meg. Ellers på dagen har hun av og til vært hos min mor når jeg har hatt en svipptur innom butikken, eller hun har passet henne mens jeg har vært til lege/tannlege. Ellers har vi ikke planer om å la henne sove over hos andre før hun er hvertfall et år. Alene tid får vi uasett på kveld når hun sover, ellers trives vi veldig godt sammen alle tre. Vi er ofte avgårde i bursdager/på fester/besøk hos venner og familie, men vi har alltid tulla med oss. Går kjempefint, har med reiseseng dersom det er på kvelden. Mannen min kan gjerne ta seg en øl, men jeg føler ikke noe behov for å skulle drikke noe, ammer og kjører uansett så greit å la være.
atsjo Skrevet 20. mars 2008 #38 Skrevet 20. mars 2008 Mini er 6mnd nå. Han sov borte en natt når han var 3mnd. Ellers har mannen min vært ute noen ganger uten meg og omvendt.
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #39 Skrevet 20. mars 2008 Har hatt barnevakt noen timer i slengen da Leah var under 4 mnd, men etter at hun ble 4 mnd har vi prøvd å ha henne borte med det resultat at hun gråt til hun nesten ikke fikk puste..mammadalten! Skal prøve å ha henne på overnatting snart, i morgen skal vi sove borte begge to og da skal jeg late som at jeg drar og være borte til hun har lagt seg, så får vi se hvordan det går:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #40 Skrevet 20. mars 2008 Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å ha barna på overnattingsbesøk når de er så små. Tror ikke barna har vondt av det, og det er opp til hver enkelt hva de vil gjøre. De fleste voksne som får barn tilpasser seg barna, når de er så små. Min er 6 mnd og har aldri sovet borte. Kommer nok ikke til å gjøre det før hun slipper puppen heller. Ikke dermed sagt vi sitter alene og sturer hele tiden av den grunn. Elsdte gutten på 10 sover borte støtt og stadig, men er lettere når de blir større. Vi har ofte middagsgjester eller er på middagsbesøk, men da tar vi henne med. Det gjør flesteparten av vennene våres også. Vi tar gjerne litt vin, men trenger ikke drikke oss sanseløse. Det har vi gjort nok før, og kan gjøre igjen når hun er større. Selvfølgelig hver sin greie, men ville tro det var mer vanlig å tilpasse seg de små, enn at de skal settes bort både her og der, når de fremdeles våkner om natten. Barna lider nok ingen nød uansett hva man velger:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #41 Skrevet 20. mars 2008 Og til det spørmaålet om egentid. Det har vi når hun har lagt seg for kvelden. Det fungerer helt fint for oss. Tror heller ikke det var vanlig før i tiden å ha så mye barnevakt og overnatting for de små da.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #42 Skrevet 20. mars 2008 Heisann Jeg kan med hånden på hjertet si at vi ALDRI har hatt barnevakt, faktisk!! Grunnen til dette er at samboeren min og jeg er bosatt i Oslo, men ingen av oss kommer herfra. Og her nede har vi heller ingen familie. For vår del syns jeg det er for tidlig å sette bort jenta vår (9,5 mnd) over natta. Dessuten er det ingen venner o.l som kjenner henne godt nok til dette.. Føler vi da.. De gangene vi har vært hjemme i hjembyen vår, har det seff vært besteforeldre som har trilla på henne en time eller to, men aldri vært hos de gjennom ei natt alene. Dette også fordi de ikke kjenner henne godt nok! Så det finnes faktisk noen her ute som ALDRI har hatt barnevakt for barnet sitt.. Og jeg er ikke anonym
Lifelines Skrevet 20. mars 2008 #43 Skrevet 20. mars 2008 Har en gutt på 10 mnd og en jente på snart tre år. Vi har ikke hatt barnevakt til noen av dem over natten:)
lille_Harepus Skrevet 20. mars 2008 #44 Skrevet 20. mars 2008 Gutten min på 2 måneder har vell hatt barnevakt 5-6 ganger. men alle gangene har barnevakten (min mor) vært hjemme hos oss, også sovet der natten over når jeg og barnefar har vært ute å spist, kost oss det er viktig å ta vare på forholdet. Lille gutt har det fint med mormoren sin, han koser seg. stille å rolig, tar flasken å sover godt om natten.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 20. mars 2008 #45 Skrevet 20. mars 2008 Vår svigerfamilie bor på andre siden av landet og min far er nesten 70 år og dermed ikke så interesert i å passe mine barn. Så skal vi noe må vi be venner om å passe dem, siden dem er så små er det ikke så mange vi kan spørre.Kan liksom ikke presse dem på venner som har flere barn selv.Blir ikke så lett. Så vår datter på 2 år har sovet hos svigers alene 1 natt da vi var i bryllup der borte.Ellers har jeg hatt barnevakt på henne ca 4 ganger i sammenheng med bryllup og utdrikkningslag men da har jeg/vi kommet hjem på kvelden/natten.Så neste brylupp er i mai,så da er det barnevakt men regner med at vi er hjemme til ca kl 02. Vår sønn på 3 mnd har ikke sovet borte noen steder men har hatt barnevakt på han noen timer da jeg og vår eldste skulle ha litt kose tid på teater mens pappaen var borte på jobb. Vi har ikke behov for å ha mere barnevakt," kosetid"/"hyggetid" med min mann har jeg hver kveld etter at barna er lagt. Skal vi på byen gjør vi det hver for oss.De få gangene jeg er på byen gjør jeg det med mine veninner.Orker ikke ha med en mann som ikke liker å danse.hehe. Så ja, vi er en av dem som IKKE har så mye barnevakt..Men hadde nok hatt det hadde vi hatt familie i nærheten som har lyst å stille opp for oss. Ingen unger har det ondt av å bli passet av andre.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #46 Skrevet 20. mars 2008 Hun er 8 mnd. mammaen min har henne 3 timer hver onsdag på formiddagen. Så jeg får pause. Utrolig deilig. Jentungen er så pass urolig på natten så har ikke villet ha henne på overnatting borte ennå. Hadde helt klart gjort det hvis hun var lettere å ha med å gjøre på natta. Sambo har ikke en gang hatt henne en natt.
shimonie Skrevet 20. mars 2008 #47 Skrevet 20. mars 2008 vi har ikke hatt barnevakt natten over for småtten ennå. han er 3 mnd. men det er fordi vi ikke har trengt det ennå. hittils har vi bytta på å dra ut hvis det har vært noe, f.eks. bursdag til en venninne, guttekveld osv. jeg skal ut til helga, og da er det pappaen som skal ha kosekveld med småtten hjemme=) har foreslått for han at vi sikkert kunne ordna barnevakt, så han også kunne gått ut, siden søskenbarnet hans fra Sverige er her bare denne helga. men han vil visst heller være hjemme med knøttet=) vi kommer ihvertfall til å ha barnevakt når jeg skal feire bursdagen min i juni, da skal jeg ha fest, det er heeelt klart! forrige bursdag ble heller kjedelig, alle andre kunne drikke utenom meg hehe. småtten våkner fortsatt på nattan for å få mat, men han får flaske, så tror egentlig ikke det spiller noen rolle for han hvem som mater han. han kjenner veldig godt to av besteforeldra hans, så å overnatte der tror jeg ikke ville blitt noe problem. kanskje kjekt å venne han til gjestesenga hans først bare.
Sylteflesk Skrevet 20. mars 2008 #48 Skrevet 20. mars 2008 Vi har hatt barnevakt 4 ganger på 16 mnd. En gang over natta. To av de andre gangene var på dagtid, og en gang var etter at dattera mi hadde lagt seg for kvelden. Men vi har jo vært ute hver for oss en del ganger da ...
Miss-Sixty Skrevet 20. mars 2008 #49 Skrevet 20. mars 2008 jeg har barnevakt en kveld i uka. Men han sover hjemme =)
sweden ENDELIG mamma Skrevet 20. mars 2008 #50 Skrevet 20. mars 2008 Knotten er strax 4mnd har ikke hatt barnevakt og har ingen hast med det i grunn så ja det blir leeeenge til han skal overnatte hosnoen besteforeldre heheh er itt sær jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå