Gå til innhold

Hvor ofte har dere EGENTLIG barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nekter å tro på at det ikke finnes en eneste dib-mor som har barnevakt mer enn en gang i året...

Selv har vi nok hatt barnevakt 5-6 ganger (over natta) på vår 7 måneder gamle baby.

Tror ikke ungen har vondt av det heller, han sover fint der og er snill og grei.

Her kan du være anonym, så hvor ofte har du EGENTLIG barnevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har gutten vår på 6.5 mnd på overnarring minimum 1 gang i mnd.

1 overnatting hadde han hos mormor da han var 7 uker. Denne uken har han vært med farmor på tur 3 ganger ca 1 time hver gang, hvis du kaller det barnevakt?

Skrevet

Jenta vår har ikke sovet over hos besteforeldrene enda. Ho er 19 uker nå. Grunnen til dette er at ho spiser veldig ofte om natten enda og til tider nekter ho flaske så da blir det litt vanskelig. Men de har passet henne på dag/kveldstid og gått turer med henne ofte.

Skrevet

Rekecabaret: Bra å høre det er flere av oss.

Jeg har forresten aldri ammet, jeg går på medisiner jeg er helt avhengig av og som ikke kan kombineres med amming. Så der har jeg ikke et problem, da. Gutten får jo bare NAN og fast føde.

Skrevet

jenta var på 5,5 mnd har vært to ganger på overnatting ( 1 natt) hos mamma..ho har også passet henne mens jeg har gjort div ærend osv..:) Moren min elsker å passe henne, så det blir vel en overnatting til om en liten stund:)

Skrevet

8 mnd gammel jente. Har hatt barnevakt én kveld mens hun sov.

For oss har det ikke vært riktig å ha barnevakt før, da jenta vår har slitt med søvn, ikke tar flaske og har lett for å gråte seg bort.

Regner med at det blir mer framover nå.

Forskjellige barn, forskjellige behov. Forskjellige foreldre, forskjellige behov. ;o)

Skrevet

Har barnevakt (sove over) 1 gang i mnd cirka. Første gang var hos min mor og far, 7 uker gammel. Nå i påsken skal vi ha han borte 2 dager (litt dårlig samvittighet, men vet jo at han har det bra!) Idag hos mamma og på lørdag hos svigermor (er forresten 1.gang hos svigermor over natta da, for hun har ikke ønsket å passe han over natta før nå)...

Synes ikke det er mye i det hele tatt, men har full forståelse for de som ikke ønkser det. Ammet til han var 5,5mnd (6,5mnd nå), men han tok flaska greit også...Så aldri noe problem.

Har en del venniner som gjerne vil begynne å låne han litt over natta framover, men der holder jeg litt igjen. Synes det er tryggest med mamma og svigermor. Men om noen mnd er det ikke problem.

Skrevet

Nå titta jeg innom denne siden pga det innlegget om alenemødre og fant ut at jeg MÅTTE bare svare på dette.p

Gutten min hadde barnavakt natta over for første gang da han var 5,5 mnd. så hadde han barnavakt igjen en langhelg da han var 7 mnd, jeg var å spilte NM med korpset mitt i Trondheim. Siden han var 7 mnd har han vært hos moren min en helg i mnd og stort sett annenhver onsdag kveld (eller hun har vært her) Jeg ser ikke på helgene som barnevakt for min mor nyter disse helgene minst like mye som min gutt. Han elsker å være der og han samboeren til mamma er gutten min sin største idol... Onsdagene har korpset øvelse og det er 3 timer. Dette er noe mamma selv har sagt hun vil fordi hun mener det er viktig at jeg beholder LITT av livet jeg hadde før jeg ble mor. Jeg har omtrent ingen venner igjen (var 20 da jeg ble mamma) og er alene med gutten min. Så er deilig å kunne få fortsette med korpset:)

Skrevet

Ja enig. Vi ønsker at han skal bli trygg på de rundt oss og var innstillt på å gjøre det på denne måten før han ble født, med forbehold om flaske/pumping da. Flasken tok han fra han var 2 uker. Jeg hadde masse melk så var ikke noe problem å pumpe. Nå sover han natten igjennom så nå går det jo veldig greit da.

Var litt vaskelig å gå fra han i starten når han skulle sove borte, men jeg tenkte at det var værre for meg enn han:-)

Skrevet

barnevakt å barnevakt.

Vi bor i kjellaren til mamma og pappa, medan vi bygg hus og då har vi vore ute medan ho har vore her å sove, nokre gongar har vi lagt ho, handre gongar har mamma lagt ho, eigentleg eit fett for henne kven som legg ho sidan ho kjenner dei likegodt.

men har vertfal vore ute eingong i månaden.

Men ho har enno ikkje vore ute av huset å overnatta natta over med nokon. berre sove i si eiga seng. Men det er fordi det er mest praktisk slik på den måten sidan vi har mamma og pappa i huset allereide :)

Skrevet

Aldri hatt barnevakt over natta og nå er junior snart 5 måneder. Hadde gjerne hatt det men mamma og pappa er døde, svigerfar er død og svigermor bor 30 mil unna! Utnytt dere av barnevakt når dere kan...

Skrevet

småtten er 6 mnd og vi har aldri hatt barnevakt over natten og kanskje 6-7 ganger på dagtid, maks 5 timer av gangen da, og han er alltid helt ut av rytme og hylskrikende overtrøtt etterpå, så det føles aldri ut som det er verdt det i ettertid. kjedelig med umotiverte besteforeldre.

Skrevet

Minstejenta har aldri sovet borte, hun er 10 mnd..

De to eldste sover borte av og til, f.eks lå 7-åringen hos en kompis forrige helg, men de to andre ungene var jo hjemme hos oss så barnefri hadde vi ikke..

Sist vi hadde barnevakt på de to eldste samtidig var da jeg var på sykehuset og fødte i mai 2007, men det var ikke over natta det heller siden jeg fødte på kvelden ble ungene lagt av min mamma i sine egne senger også satt hun her til mannen min kom hjem samme kveld.

Vi hadde barnevakt en gang sommeren for snart to år siden, da dro mannen min og meg vekk en natt og sov på hotell mens søstera mi var i huset vårt med ungene. Men hun bor 4 timers kjøring borte og har to små selv så det kan ikke skje så ofte.

Og jeg juger overhodet ikke!

Svigermor er 76år og sitter i rullestol, og min mamma er full av leddgikt og bor i en bitteliten leilighet (sover i stua), og flere har vi egentlig ikke å spørre. De fleste vennene våre har store barn eller ikke barn i det hele tatt og ikke intr. i å sitte barnevakt for andre... Har en tenåring som av og til har trillet minsta en ettermiddag mens de to eldste er på SFO og barnehage så jeg har fått gått til tannlege og frisøren, men det er det...

Skrevet

Vesla er 8 1/2 uke,og vi har enda ikke hatt noe barnevakt. Har ikke lyst jeg.. Hehe! :)

Skrevet

Har aldri hatt barnevakt. Har aldri trengt det. Sønnen vår er snart 2 år.

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd, og har aldri sovet borte uten oss. Så lenge hun får bare pupp, så vil ikke jeg ha samvittighet til det hvis hun våkner om natten borte. Syns dessuten det er for mye å be om av barnevakten, og måtte stå opp på natten med min baby. Besteforeldrene hadde helt sikkert gjort det hvis jeg hadde spurt om det, men syns det er for tidlig så lenge hun kan våkne om natten. Har hatt pass til henne et par ganger av en time om gangen, da jeg har hatt noen småærend. Jeg har heldigvis en mann som tar sin del, så jeg kommer meg ut når jeg trenger det. Man er tross alt to om det.

Hadde heller ikke gutten min på overnatting før han var 6 mnd, og han var jeg helt alene om.

Skrevet

Aldri trengt barnevakt? Er dere aldri ute sammen? Blir du/dere aldri invitert til venners bursdager osv?? Drikker dere kanskje aldri??

Skrevet

Har ikke hatt barnevakt enda. Babyen er 10 mnd nå.

Skrevet

Har hatt barnevakt mindre enn jeg skulle ha ønsket :) 3 overnattinger hos mormor, men flere dager hvor hun har vært sammen med besteforeldre/søsken. Ellers så veksler jeg og samboer på å dra ut så vi får gjort det vi vil. Jenta er litt over 10 mnd.

Skrevet

Vi har ei jente på sju måneder. Hun har aldri sovet borte, men tante og farmor har passet henne hjemme til omtrent midnatt et par-tre ganger. Hun har også vært passet om dagen en 5-6 ganger, kan jeg tenke meg. Når hun ammer, er det jo ikke så lett å ha barnevakt om natta, det er nok grunnen til at det har vært så lite.

Skrevet

Egentlig aldri ;) Men det går greit fordi vi har snille unger (bank i bordet), og vi trives begge med det. Vi er begge veldig ferdige med utelivet for eksempel, og vi sørger for alenetid når ungene har lagt seg.

Vi skal flytte nærmere svigers, og da regner vi med å få litt barnevakt så vi får mer tid for oss selv :)

Skrevet

Hvorfor har dere barnevakt over natta? Jenta mi er 5 mnd, og vi har aldri hatt barnevakt, kommer ikke til å ha det i fremtiden heller...

Skrevet

Barna våre er 6, 4 og 1,5. Vi har barnevakt på kveldstid en gang iblant - hver tredje måned kanskje? Vi har ingen familie i nærheten.

De to minste har aldri overnattet borte. Minstemann ammes ennå, så det er uaktuelt.

Vi drikker forresten gjerne et glass vin eller to de fleste helger, men trenger ikke barnevakt av den grunn!

Skrevet

Vi har barnevakt minst en gang i mnd. Har to barn en på 2 år og en på 4 mnd. Vi takker nei til en del arrangemanger, prøver å sile ut det som vi har mest lyst til å være med på.

Men så hender det at besteforeldrene tilbyr seg frivillig uten at vi skal ut på noe, og de gangene er ekstra deilige. Da kan vi sove, elske være kjærester og slappe helt av. Jeg nyter de dagene/nettene.

Det skal være sagt at det er to travle barn vi har og jeg ammer ikke. Jeg sliter med søvnmangel og har gjort det siden før førstemann ble født.

Så det er godt å hente seg inn av og til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...