Gå til innhold

Tror jeg er gravid igjen...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid høsten 2006, jeg var overlykkelig, men mine nærmeste mente at tidspunktet ikke var så heldig for jeg var student i utlandet og hadde bare ett år igjen. For meg var likevel abort helt uaktuelt, jeg klarte ikke tanken. I min uke 7 (foster uke 5) dro jeg for å ha en samtale med legen min i studielandet. Han undersøkte meg med innvendig ultralyd, og sa at han kunne se at jeg var gravid, men at han ikke kunne se noe hjerteslag. Jeg ble bedt om å komme tilbake en uke senere. Det var en grusom uke, for legen hadde sagt at jeg kanskje kunne komme til å spontanabortere. Ved neste undersøkelse så han fortsatt ingen hjerteslag, han sa da at enten kunne jeg få abort på sykehuset eller jeg kunne gå hjemme og vente på at det skjedde av seg selv. Jeg valgte da sykehus. Månedene etterpå var svært vanskelige, jeg gikk hele tiden og fant på grunner til at det hadde gått galt, og var sint på meg selv.

Nå tror jeg kanskje jeg er gravid igjen, mensen er fem dager for sen, puppene har plutselig vokst veldig og blitt kjempe ømme, jeg har vært utrolig trøtt, synes jeg har hatt forsterket luktesans, og vært små kvalm. Jeg hadde tenkt til å ta graviditetstesten i dag morges, men jeg oppdaget da at jeg hadde fått en liten blødning, jeg ble så lei meg at jeg ikke fikk tatt testen. Nå ser det imidlertid ikke ut som en vanlig menstruasjon, det er veldig lite og ser vel mer ut som brunaktig utflod. Jeg håper så inderlig at jeg er gravid og at alt er i orden med barnet, vil ikke at det skal være noe galt denne gangen også, jeg kjenner at jeg nå med en gang ser etter ting jeg kan ha gjort feil som skadet den lille.

Er det noen fler som har opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...