Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har gått å gledet meg stort i nesten 2 uker nå, siden det blå krysset viste seg på testen min. I går våknet jeg av at jeg hadde menssmerte i den ene siden, senere på dagen hadde jeg en blødning (bare slik at det akkurat ikke gikk igjennom vanlig tynt truseinnlegg). Blir litt detaljer her, men når jeg tørket meg var det litt sånn klumpete blod på papiret. Etter det har det bare vært litt sånn mørk farve på kremen som jeg sprøyter inn 2 ganger om dagen (pga. fryseforsøk), og ikke noe mer blod. Jeg lurer på om jeg har hatt en spontanabort? Eller KAN det være noe annet?

Selvsagt ingen apotek åpent her i påska, men lørdag skal jeg få kjøpt meg en test for å se om det fremdeles viser positivt. Kanskje 1 egg ut og 1 egg igjen der inne? Fikk nemlig satt inn 2 egg for 4 uker siden. Hvor lenge kan en test vise positivt etter en spontanabort?

Blir så skuffet og negativ og deprimert! Og trenger å høre fra noen andre som har opplevd dette!!

MEN: Satser på at det ihvertfall er 1 litt embryo igjen der inne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg er oppi akkurat det samme. Det er et ordinært forsøk og jeg har blødd noen dager. Jeg er ikke kommet like langt som deg og jeg forstår veldig godt frustrasjonen din...Jeg fikk tatt blodprøve på mandag men får ikke tatt neste før tirsdag. Veldig ubehagleig å måtte vente så lenge...

Graviditetstest vil uansett slå ut noen dager slik at det er nok blodprøve som kan gi deg svar. Den må tas med to dagers mellomrom slik at det er mulig å se senking eller øking av hcg.

Jeg har hørt om mange som har opplevd det samme som du beskriver uten at de har mistet.

Lat oss håpe det er "bare" det ene embryoet som kom ut igjen og at det andre klamrer seg fast..

Håper du klarer å få en noenlunde grei påske på trass av dette.. Tvi tvi...

Skrevet

Hei

Mange blødninger i svangerskapet er jo helt ufarlig - og det høres ikke ut som du har blødd mye - vil tro at dersom du hadde hatt en sa ville du blødd langt mer!!!

Ønsker deg riktig lykke til!!

Påskeklem

Skrevet

Hei igjen, og takk for svar!

Har ikke skjedd noe mer med meg siden onsdag, så håper og tror at alt er bra. Kjøper en test på lørdag og sjekker om det er ok... og kanskje jeg ringer legen til tirsdag bare for å få bekymringene mine ut av hodet :-)

GOD PÅSKE!!! :-) Hilsen meg i snøstormen på sørlandet

Skrevet

Hei kjære deg.

Så godt å lese det ikke har skjedd noe mer.

Men jeg har blødd i alle mine svangerskap, uten at det har vært farlig.

Nå er jeg gravid igjen med fryseforsøk 6+3 i går blødde jeg masse masse klumper friskt og mørkt blød (beklager detaljer) Hadde sterke magesmerter, akkurat som når mensen bryter ut. Fikk komme til ultralyd, der så jeg to bankene hjerter :) Så det ser bra ut så langt, men jeg vet jo aldri hvordan dette vil gå da. Blør litt i dag også, men ikke på langt nær sånn som i går heldigvis.

Skrevet

Masse lykkt til videre

Hovr langt er du på vei ?

Skrevet

Heisann!

Skal vi se.... nå er det vel 6 + 2 på meg i dag.

Så deilig å høre at det er to bankende hjerter der inne hos deg tross at du blør noe! Hjelper utrolig godt å høre om andre som kan fortelle om noe lignende. Har jo ikke fortalt det til noen enda, så dermed ingen å snakke med bortsett fra samboeren som beroliger meg og er tålmodigheten og godheten selv. Men han er ikke akkurat noen spesialist på dette området, så det er fint å kunne dele noen bekymringer og erfaringer her.

Kommer ikke noenting mer enn noe brunaktig som kommer ut sammen med kremen. Det var bare et engangstilfelle på onsdag at det kom ut mer (mørkt blod). I dag på morgenen fant jeg frem en gravi-test igjen, og den var selvfølgelig positiv :-) Det er bare meg som er litt nervøs - pleier alltid å ta alt med stor ro, men merker at jeg tenker og tenker på dette her.

Skal til legen mandag om ei uke - spennende om han ser 1 eller 2 små hjerter der inne :-) Samboeren besvimer hvis det er 2 he-he, men jeg begynner å venne meg til tanken :-)

Lykke til!!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Å ta en test nå vil ikke gi deg noe svar. En test vil slå positivt ut uansett om du har mistet når du er så langt på vei.

Ta deg en tur til legen på tirsdag. Du skal være langt nok på vei til at det mest sannsynlig vil vises på UL til uka. Ellers må det tas blodprøve for å måle hcg-verdien med 2-3 dagers mellomrom for å se om den stiger.

MEN når det er sagt så trenger det så absolutt ikke å være noe galt. Selv blødde jeg fra rugedag 10 tom 7+4 på vei. Er i dag 27+5 og den lille jenta i magen min har det bare bra :-)

Dersom du feks har hatt sex er det IKKE uvanlig at det kan komme litt blod, det er gjerne litt skjøre blodkar der inne og litt irritasjon pga det du driver pg sprøyter inn :-)

Ønsker deg masse lykke til!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg hadde også litt koagulert blod et par ganger...

Skrevet

Hei

Ser du har fått mange gode svar,og heldigvis blør du ikke noe mer.

Tenkte jeg skulle fortelle litt om hvordan det var når jeg hadde en SA, for sånn du beskriver det så høres det ut som to forskjellige "ting".

Jeg blødde nesten uten stopp i 4-5 dager og blødde masse. I tillegg hadde jeg skikkelig vondt det første døgnet,mer enn vanlige,sterke menssmerter.

Syns det høres ut som et godt tegn at det ga seg så raskt hos deg,som bjørnen Collargol skriver så er jo livmorveggen sensitiv for rift når man er gravid og det er ganske vanlig med små,ufarlig blødninger.

Blir spennende med UL- lykke til :o)!!

Skrevet

Takk for innlegg både fra deg og Collargol.

Har en god følelse (og litt småkvalm) så håper og tror at alt er ok :-)

Avtale med lege (UL) på mandag, så venter til da og ser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...