Gå til innhold

Vonde strålinger i brystene i tide og utide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 7 uker gammel og jeg fullammer ham. Etter noen runder med såre brystvorter og spreng har ammingen endelig gått seg til. Men den siste uka har jeg kjent noen vonde strålinger i brystene som kommer og går - både når jeg ammer og når jeg ikke ammer. Det er ikke vortene, men hele brystet som blir ømt. Er det utdrivingsrefleksen? Sopp? Jeg har ingen tegn til feber eller andre ubehag, men brystene er generelt litt ømme. Jeg fryktet at jeg var gravid, men alle testene er negative. Er det noe jeg bør oppsøke lege for? Det er ikke så vondt at jeg ikke kan leve med det, men kjennes liksom "feil"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det samme, legen min mente det var trange melkekanaler..

Skrevet

det kan være tegn på sopp. Du kan få HS til å se i munnen på babyen om det er ett hvitt belegg der (tunge, innside av kinn). Hvitt belegg eller prikker på brystvortene? Jeg hadde også stråling i brystet en periode, men det var ikke sopp. Gikk over av seg selv. Hvis babyen viser seg å ha sopp må dere behandles, eller brystene dine blir mer ømme, varme, viser tegn til rødhet, kuler osv. må du kontakte lege.

Skrevet

HI her

Takk for svar! Jeg har ingen prikker, sår e.l. på brystvortene, og gutten har verken hvit tunge eller annet belegg i munnen. Så det kan gå over av seg selv også? Vi hadde et par økedøgn denne uka, så om jeg har f.eks. tette melkeganger, så ble det kanskje ekstramye suging, trykk og gjennomstrømning i brystene?

Skrevet

Det kan være utdrivingsefleksen! Jeg kjenner ihvertfall den godt som stråling gjennom brystene, litt ubehagelig, og da "spruter" melken som regel ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...