Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 De som har barna annenhver helg. Jeg forstår ikke helt hvordan de kan gå på skitfylla hver helg de ikke har barnet hos seg?! Kan noen forklare? Jeg hadde ikke gjort annet enn å tenkt på barnet,om h*n hadde det bra,hva de gjorde osv osv. Jeg hadde iallfall ikke gått så ofte på smellfylla,man vet jo aldri når det eventuelt kan skje noe som krever at man er litt klar i toppen. Man kan vel også kose seg med film,god mat og noen venner uten å drikke? Og nei,jeg er ikke noe avholdsmenneske,jeg prøver bare å forstå tankegangen..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 janteloven lenge leve!!! La folk få bruke fritiden til det de vil uten at du trenger å henge deg borti det.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Har ingenting med janteloven å gjøre i det hele tatt,isåfall bør du lese den igjen... Jeg bare lurer og prøver å forstå tankegangen! Skjønner du føler deg truffet.
Sabina og gjengen Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 Gjør alle alenemødre det? da er jeg kanskje ikke alenemor likevel jeg da, siden jeg gjør ikke det jeg. Ikke har råd til det og ikke skjønner jeg poenget med å drikke seg full. Jeg kan kose meg med et par glass vin eller et par øl, men å gå på skitfylla? ? Det kan jeg telle på en hånd antall ganger jeg har gjort i livet mitt, både før og etter jeg ble mamma! Men nå har jeg barnefri en helg i mnd, og da er det moren min som har han, faren til trollungen får ikke ha han hos seg ennå, han har samvær hos meg. Ikke skjær alle over en kam er du snill.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Det faar da vel vaere opp til hver enkelt om, naar og hvor ofte man vil gaa paa skitfylla??? Og jeg tenker at om barnet er hos faren saa er det jo ingen grunn til at man maa vaere saa bekymret, man faar jo haape at dette er et ansvarlig menneske? Jeg vet at det er lett aa bekymre seg for om barnet har det like bra med andre som med mamma, men skal man gaa og tenke slik saa faar jo ikke noen andre slippe til, hverken far (enten man er gift, samboende eller alene) eller besteforeldre... La folk faa gjoere som de vil; aerlig talt sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Ok,jeg må tydeligvis formulere meg bedre. Jeg mener da DE ALENEMØDRENE SOM GJØR DET SÅNN,IKKE DERE ANDRE. Nei,om man stoler veldig på den som har barnet så er det jo greit. Jeg bryr meg selvsagt ikke om hva folk driver med,jeg prøver som sagt bare å forstå tankegangen.. Jeg er oppdratt i at "barnefri" er fremmedord,og har man først fått barn får man ta seg av de selv og ikke sette de bort til barnepass hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Skinnhellig? Nei,jeg har ikke barnepass til barnet mitt fordi jeg er sammen med barnefaren. Han tar seg kanskje en øl på lørdagskvelden,så er som sagt ikke avholds noen av oss. Skinnhellig er når man sier en ting og gjør noe annet. Har ikke jeg gjort.
Sabina og gjengen Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 HI du skriver at du ville bekymra deg, sender du virkelig barnet ditt til noen du ikke stoler på? Og du er vokst med at man ikke sender bort barna til barnepass ofte.. Hvis det er fedrene til barna som har de så er det vel kanskje ikke akkurat barnepass? Barna har rett til å se begge foreldrene sine så sant det ikke er noe annet som tilsier at de ikke skal det. At moren min har sønnen min er kun fordi hun selv synes det er koselig, jeg spiller i korps og vi har innimellom ting og tang som skjer i helger og da passer det fint at moren min har marken. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du blander deg oppi hva alenemødre gjør, de gjør MYE mer enn hva mødre som bor sammen med fedre gjør, alenemødre har kun en inntekt og klare seg på. Alenemødre gjør alt i huset, drar på jobb, leverer barnet i bhg, lager mat, styrer økonimi, har våkennetter når barnet/barna er syke. Sover minimalt og gjør så godt de kan. Såikk eprøv deg før du vet hvordan det faktisk er å være alenemor!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #11 Skrevet 20. mars 2008 Tja,de jeg kjenner som er alenemødre har jo dobbelt så mye penger som meg... (Jeg er ikke HI) Min kusine kviet seg for å flytte sammen med en ny mann fordi hun likte pengene. Hun var alene med 2. Har også et par venninner som ikke har oppgitt at de bor med noen for å få pengene.. Så de som er alenemødre har vel ikke så dårlig råd? Iallfall sier de jeg kjenner det.. Også min gamle sjef fikk utbetalt utrolig mye penger. Jeg kan tildels være enig med HI,jeg kjenner endel alenemødre som ofte har barnavakt for å få gå ut. Men det gjelder selvsagt ikke alle.
Sabina og gjengen Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Blir helt krøllete jeg av det her!!!!! Greit de som studerer har kanskje mye penger, men vi som jobber har IKKE det. Jeg tar også noen fag som privatist.. Når tror du jeg har tid til å lese?? jeg kjører ikke bil, MYYYE av mine penger går desverre med til buss for at jeg skal rekke jobb og bhg tider.. For å få handla store ting må jeg ta buss, det er for tungt å gå hjem, bor på toppen av MANGE bakker. Så når jeg har storhandel med poteter, melk, vaskepulver, grønnsaker og andre ting som fort blir tungt må jeg ta bussen. I tillegg er det et MAS å handle med lillegutt om dagen. Han er 19 mnd og trassig som bare det. Og vi må jo handle etter han er hentet i bhg ellers blir det ingen handling. Da er han utslitt og sulten og sur, jeg er sliten og sulten og det hele blir et mas, men det må jo gjøres. Men likevel så elsker jeg sønnen min over alt på jord, jeg elsker å se han sove, leke, smile og le. Se han trives så godt i bhg, sammen med bestemora si (moren min) og jeg kjenner jeg nesten vil le når han ligger utover gulvet i butikken og hyler fordi han ikek vil gå samme vei som meg eller henger ut av vogna fordi han vil ut. Han er jo søt da også, lilel gutten min, akkurat som mammaen sin, MED temperement. Jeg synes det er helt ok å snu på krone, helt ok at jeg ikke kjøper noe nytt til meg, gutten min har klær og leker, tak over hodet og får sunn mat. Han er blid og god. Men stakkars han har jo en mamma som er alenemamma. Det er ikek rart jeg har fått rare blikk etter meg hvis alle tenker sånn som du, for det første ser jeg ut som om jeg er under 16 (jeg er 22) for det andre så tror vel folk at jeg er på fylla annanhver helg og at jeg har rumpa FULL av gryn.. jammen godt vi ikek har fordommer i dette landet også, for det kunne blitt ubehagelig:p
shimonie Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 nå er ikke dette om en alenemor, men om en pappa som har sønnen sin annenhver helg og en eller to dager i den uka han ikke har helga. han klager over at mora er bitch som ikke vil at han skal ha sønnen sin flere dager, alikevel går han ofte ut den helga han har gutten. og bestemora må passe gutten.. syns det blir feil jeg... han kunne jo ha vært sammen med ungen sin den lille tida han har han. jeg vet ikke åssen det er med mora de helgene ho ikke har ungen, men ho må¨da få lov til å gå ut på byen og leve livet når ho har barnefri??? er det meninga at man skal sitte inne og sture dersom man ikke har ungen en helg??? nei det syns jeg virkelig ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå