·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Har noen små fingermerker på den?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 De vaskegale damene (eksrem rengjøring) på tv-norge blandet ørlite tøymykner i vannet, da ble skjermen mindre statisk... Men om det er noe spesiell vaskemetode på lcd vet ikke jeg....
petite fleur Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Da vi kjøpte lcd tvn, fulgte det med en sånn microfiberklut....Men vet ikke om det gjør nytten mot fingermerker da ;-)
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mars 2008 Hmm, jeg har prøvd meg jif glass nå å det ser ut som jeg har vasket en skitten tv ikke helt ren... om dere forstår, man ser vaskestripene. Men det er jo en helt spesiell overflate på LCD... kanskje det trekker inni? Jeg ble litt usikker nå på om jeg har gjort noe galt nå....
* 5 om dagen * Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 jeg vet at det går ann å få kjøpt lcd middel til å vaske skjermene med.hadde tenkt det til pc skjermene, men ikke kommet så langt enda....skal vist ikke bruke noe annet, sa en på expert.
**Min nydelige Milla** Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Ville aldri brukt vann på flatskjerm.. Fulgte med microklut her og, og om jeg gnukker litt ekstra, så tar den fingermerker også.. Så ville prøvd det. Om det ikke går, så ville jeg prøvd en vanlig klut, som er så lite fuktig som går an, og ta kun på den flekken, forsiktig, også gå over med microfiberen etterpå..
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 fulgte med en sånn micro fiber klut, fukt den med vann står det på den ;o))))))
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Vi fikk iallefall beskjed da vi kjøpte tv''n om at den ikke måtte vaskes med vanlig klut, vaskemiddel eller vann. Man får kjøpt spesielle kluter beregnet på LCD-skjermer. Vi har ikke kjøpt enda, så jeg vet ikke hvordan det funker, eller om det er nødvendig.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Fuktig microfiberklut er det som funker best synes jeg. Selvfølgelig ikke dryppvåt men det pleier man jo uansett ikke å ha når man vasker ting... ;o) (bare som en kommentar til de som ikke ville brukt vann på en flatskjerm....)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Formulerte meg litt feil, de sa ikke at man ikke kunne bruke vann, bare at man ikke kunne vaske den på "vanlig" måte.
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2008 Søkte på nett nå..... Det er en tynn, tynn plastfilm utapå skjermen, og plast har lett for å ripes, så om det er mye støv kan man faktisk ripe med det når man vasker.... Man skal ihvertfall ikke bruke jif, man skal ikke gnikke (trykke/presse) siden man kan forskyve/flytte krystalllaget som filtrerer lyset. Microfiber er heller ikke helt å anbefale. Det bunnet i papir som ikke loer og litt vann, men som det stod der så er det en elektrisk gjenstand, så man må seff være veldig forsiktig med vann.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Det var sikkert lurt ja ;o) Fordelen med microfiber synes jeg er at man ikke trenger å knikke noe særlig. Blir rent nok av å tørke forsiktig over. Jeg har sånn billig oppvaskklut i microfiber som er helt suveren. Tror ikke jeg har laget så mange riper enda i alle fall..... men så vasker jo ikke jeg skjermen så alt for ofte heller.....hehe ;o)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Støv fjerner man forresten først (og bet) med sånn der "støvsak" fra Swiffer (heter det ikke det a'?) Drar alltid over med den først (av den enkle grunn at alt rundt skjermen vår er håpløs å vaske på for det er så blankt....og svart) så vasker jeg over skjermen med min fuktige klut. Blir så bra atte )
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2008 Det som stod ang microfiberkluter var at noen av de er utstyrt med sånne små skarpe plastpartikler som skal "skrape med seg skitten" og det kan da igjen ripe den tylle plastfilmen. Prøvde med litt vann og papir jeg nå, det ble kjempebra. tror ikke jeg skal fortelle sambo at jeg dynka tv'n med jif først, hehe.... Hjelpe meg altså
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 hehe ;o) Kanskje jeg skal prøve meg på papir neste gang. Det er jo litt logisk at det er -noe- i microfiberklutene for ellers hadde de kanskje ikke vasket så bra uten såpe .... Har noen kjempegode vaskekluter (i papir) fra Tork.... prøver de neste gang. Fint at noen undersøker.... og med det opplyser meg også )
·۰•●Neva & Katinka●•۰· Skrevet 20. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. mars 2008 Ja sant, måtte bare det nå når jeg satt her med DEN skjermen etter jeg hadde brukt jif. Herregud, ble rett nervøs;) Så her blir det som skrevet over, sviffet først å papir og vann ertterpå!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå