Gå til innhold

Hvor mye kan barna deres? 6-7mnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

2300 g og 47 ved fødsel, 7400 g og 69 cm på 6 mnds kontroll=)

Skrevet

hun kan rullle rundt fra mage til rygg og omvendt, hun sier også baba (pappa) og har akkurart lært seg å klappe i hendene =)

Skrevet

Rebel + soggy bottom baby : tror nok du leste litt feil, hun lurte på hvor mye barna KAN, ikk veier ;) hehe

Skrevet

oi da er hun kjempe flink da. eller kanskje min gutt som er treg? eller er det sånn som skjer litt plutselig, at de lærer seg nye ting mener jeg. har dere "øvd" på å klappe?

Skrevet

småtten smiler, ler og babler (noen ganger innbiller jeg meg at han sier hei men det gjør han nok ikke), ruller fra mage til rygg og omvendt, ligger på magen og snurrer 360 grader (men bare hvis det er noe som frister som han vil ha tak i, eks katten) ligger på magen og spreller med bena og prøver å dra seg fremover men greier det ikke helt, han sitter ikke enda men er flink til å stå/danse dersom vi holder ham i hendene, han bytter rangle fra ene hånden til andre, slår ranglen i gulvet, slår ranglen på katten, drar katten i ørene eller i halen hvis han er så heldig å få nærkontakt med den, drar duken av bordet dersom han får anledning, tar tak i tallerkener/lys/papirer som ligger innen rekkevidd for å smake/kaste fra seg. han har fattet interesse for å ødelegge ting, og er begynt å bli farlig!

han prøver å sette inn smokken selv, men han setter den konsekvent inn feil vei og blir sint.

Skrevet

ja faren har lært henne det å klappe, han tok hendene hennes å begynte å klappe og etter noen dager så gjør hun det selv. men når hun sier baba så er det ikke bevisst, hun vet nok ikke hva baba er eller betyr. hva gjør din gutt da?

det er nok forskjellig fra baby til baby, om hvA de kan. en på barselgruppen har en jente som krøp når hun var 6 mnd, jeg gikk når jeg var 7 mnd, så utviklingen til de små er nok ganske så forskjellig, noen er raskt ute, mens andre er litt tregere

Skrevet

han kan en del han også assa. men har en venninne med et barn på rundt 2 år som her en dag spurte om han krabbet, hun ble litt forundret da jeg sa nei. hun er ikke så veldig fintfølende akkurat... han ruller men ikke fra mage til rygg. griper etter ting og beveger seg rundt i sirkel.. så han er vel i rute.

Skrevet

Snur seg fra mage til rygg, og fra rygg til mage. Åler seg på rygg (har misforstått litt) banker i bordet. Hever hele overkroppen (situps) når hun ligger på rygg. Når jeg holder henne i hendene røyser hun seg fra liggende til sittende og så videre til stående. Hopper når hun står. Sier dada, hei, nei og mama når hun surker, men tror ikke noen av ordene er bevist. Hyler og roper når hun blir ivrig. Gurgler med spyttet og brummer med leppene. og lager susselyder. Kommer ikke på mere i farta:)

Skrevet

Ruller fra mage til rygg og rygg til mage, står på hender og knær og prøver å komme seg framover uten hell. Snur 360 grader på magen. Klarer å komme seg rund i stua ved å snu seg og rulle. Lager masse lyder (wawa, mama, baba osv).. Hopper når han står med hjelp. Smiler og ler masse!

Skrevet

Når vi synger ''bake kake søte'' begynner han å klappe:) mormor som har øvd iherdig;P Ellers så krabber han i full fart, går rund bordet, åpner skuffer og skap, og elsker å turne i sofan. Pus er fritt vilt, og synes det er veldig deilig når han har lagt seg :)

Skrevet

Her ligger vi på samme sted som Fresenius Kabi nicket, men i tillegg leker vi en lek til hvor mini rister på hodet og ler, så rister vi på hodet og ler og så rister han på hodet og ler. Kan holde på slik en stund.

Skrevet

Leah er 7,5 mnd og hun ruller fra rygg til mage, hun kan rulle fra mage til rygg også men slår seg alltid i bakhodet, så det gjør hun sjelden:) Så kan hun vinke, hun sier mama når hun gråter, bappa når hun leker (men tror ikke hun vet hva mamma/pappa betyr) og så kom jeg ikke på mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...