Gå til innhold

Er SÅ misfornøyd med vogna mi... noen som har tips om andre gode vogner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Simo vogna vi har var kempegod da jenta vår var liten, men synes den er elendig som sportsvogn. Den er stor, klumpete, tung og hun sitter absolutt ikke godt i den. Hun sklir bare ned.

Så nå er jeg på utkikk etter en lett kombivogn som er god og lun som liggevogn til liten baby, og som er god som sportsvogn der ungen sitter godt og med lang rygg sånn at den er god å sove i som sportsvogn også. Og så skulle det vært plass til Voksi-pose i sportsvogna.

Ikke 3-hjuling. Kanskje litt kravstor, men håper en sånn vogn finnes :)

Tips??? Veldig Takknemlig for tips, for vil gjerne snart ha en ny vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en teutonia mistral, jeg har denne - brukt den fra lillegutt var 4 måneder (byttet ut brio kombi). Den er lett og nett, lun for han å ligge i. Ligger i sotr og god skinnpose nå når det er kaldt, og en letter fleecepose eller bare pledd når det blir mer vår. Veldig fornøyd. Stødig og god, og handtaket kan vendes begge veier (altså kjøreretning) veldig enkelt ved å vende det over vogna til motsatt side.

Ellers har carena en lett og liten sportstrille, men den kan ikke endre kjøreretning.

Skrevet

Jeg har Teutonia Mistral, og er veldig usikker på hvor fornøyd vi blir med den som sportsvogn.. Grunnen til det er at det virker som om ryggen er veldig kort... Har ikke prøvd enda, for han sitter ikke i vogna enda.. men er litt redd for at den ikke er så god å sitte i... Men har ikke erfaring enda altså..

Skrevet

jeg har carena easy,. men jeg ville ikke ha kjøpt den som eneste trille.. nå er du ute etter en sportsvogn og jeg ville ikke ha valgt carena..

den egner seg best på kjøpesenter og innendørs bruk.. da den er litt vanskelig å trille ute, spesielt på grus

Skrevet

Vi har Teutonia Mistral og er veldig fornøyd, snuppa vår på 10 mnd både sitter og ligger godt i den, synes det er god plass i sportsdelen uten at den blir så åpen som mange andre vogner... Den en veldig god å trille, både på asfalt og skogsvei, og kjempegreit at du bare kan snu håndtaket og kjøreretningen hvis vind eller sol kommer rett inn i kalesjen.

En eneste negativ ting jeg kan komme på og det er at handlekurven under er altfor liten, ikkenoe til vogn å gå til matbutikken med hvis du skal ha mer enn en handlepose med hjem igjen.

Skrevet

Jeg foreslår Simo Duo, jeg!

Skrevet

Ta en titt på barnevognguiden.no

Der står det om omtrent alle vogner som er i salg i Norge, og masse mennesker har gitt kommentarer og karakter til dem...

Skrevet

Hvor gammel er babyen din? Forstår det slik at hun er så stor at dere har sluttet med bag vogn. Jeg ville sett på emmaljunga city cross jeg, teutonia mistral, eller brio happy med teleskop understell (det er lettest). Alle er litt lettere og nettere enn simo. Teutonia mistral er vel den som har minst plass til barnet av disse 3.

Hvis jenten din er så stor at hun liker å sitte fremover kan du se på emmaljunga cooter, veldig lett og god vogn! Men altså ikke vendbar.

Skrevet

eller vogndilla.com

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med min nette romslige vogn, lettkjørt med mange "funksjoner". Emmaljunga cerox 360 (2 vendbare hjul forann, god og stødig)

Skrevet

Er veldig fornøyd med vår Emmaljunga Edge... Det er kombivogn. Han er 5 mnd og ligger enda i bagen.. han er 70 cm og vi kan bruke den en stund til. Sportsdelen er lang i ryggen og kan legges helt ned (sjekka her om dagen). Synes det er en veldig god vogn å trille og lett å få i bilen uten å at av bagen (har stasjonsvogn)...

I tillegg har vi sånn trille til sentergåing...da

Skrevet

Vi har emmaljunga city cross og er ganske fornøyd med den. Bortsett fra at kalesjen er litt "slaskete"da...

Den har lang rygg og plass til lange bein, seler, kan snus begge veier, og jenta mi sklir ingen vei. Er dessuten veldig lett og tar lite plass nedpakka.

Tommelen opp :)

Skrevet

Vi har hatt Brio Kombi,men den er for tung for meg.Vi skal selge den,for nå har vi bestilt Teutonia Mistral,den letteste kombivognen med 4 hjul på markedet tror jeg.

Tar liten plass i bilen.

Kan brukes fra nyfødt med softbag.

Styret kan vendes begge veier.

Den er god og bred ( ihvertfall i forhold til Brio vogna vår. )

Har bare hørt masse skryt om denne vogna,og jeg GLEDER meg til den kommer etter påsken =)=)=)

Skrevet

Veldig fornøyd med OTH, TFK , Phil&Teds og Bugaboo.

Ser en over foreslår Emmaljunga Duo Edge, den er like forferdelig som sportsvogn som Simo er. Gode bagvogner begge to, men IKKE sportsvogner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...