Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Og hvordan gjorde dere det? HS her sier at man ikke skal begynne med det før gutten er 6 mnd. Syns det er litt lenge. Kunne tenke meg å begynne med veldig tynn tynn grøt, som han nesten drikker når han blir 4 mnd.... Men er veldig usikker... Takk for svar!
Psyche Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Begynte med grøt ved fire måneders alder til begge mine.Snakket med HS om det først, men hun sa bare at det måtte vi bestemme selv. Begynte med veldig tynn grøt, nesten flytende - og ga bare et par skjeer til å begynne med. Økte gradvis og forsiktig. Gikk helt fint, ingen av dem har hatt vondt i magen pga det.
Mamsen og lillegutt Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 vi begynte med grøt og fruktpure når han var 4mnd. men det var fordi jeg nesten ikke hadde melk,og han drakk veldig mye mme. begynte rett på grøt,og ikke flytende grøt hvis du skjønner. men han har aldri hatt problemer med magen. hva er grunnen til at du vil begynne då?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 Et spm: når dere gir kun en skje grøt, ammer / gir dere flaske rett etterpå da? Og gir dere en skje grøt før hvert måltid eller kun en gang om dagen i begynnelsen? Vet liksom ikke hvor mye en teskje grøt tilsvarer i mm eller mme?
Mamsen og lillegutt Skrevet 20. mars 2008 #5 Skrevet 20. mars 2008 man gir først mm/mme og så litt grøt. for de bør være mett når de skal prøve,ellers blir de sint for de skjønner ikke at de skal svelge... vi begynte med bare om kvelden. men vi gav frukt om dagen.
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 20. mars 2008 #6 Skrevet 20. mars 2008 Vi har ei jente på 3,5mnd og hun får grøt om morgen og kveld og middagsmat. Ho har aldri hatt vondt i magen og er kjempe blid hele dagen. Ellers får hun mme. Vi begynte rett på grøt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 Gutten spiser mye mme. Så jeg tenkte jeg skulle orientere meg litt... Hvis man gir litt grøt om kvelden vil han sove litt lenger om natta da? Kanskje et dumt spm...
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 vi begnte med grøt når hu nesten var 4 mnd.. veldig tynn da fikk hu max 4 tskjeer på kvelden oxo mme etter på.. no er hu 5 mnd å får 5 sånne skjeer som er med i nan pakkene med grøtpulver oxo melk etter på.. jeg har da aldri ammet for fikk ikke melk:( å no får hu 165ml med mme til frokost. halve begeret med fruktmos og ca 100ml mme til lunsj helt glass med grønnsakspure og vann til middag (begynnte i går)men vi har seff gitt smaksprøver og økt mengden i en mnd.. av og til 100ml mme ca i 6 tiden.. oxo får hu grøt og 140ml mme til kvelds.. hu er me mer fornøyd etter måltidene no en det hu var med bare mme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå