Gjest Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 hadde vært intressant å høre hva slags vaksinereaksjoner/misstanker til reaksjoner folk har hatt både angående sine barn og seg selv??
Happy Ignorant Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 - Min mor fikk ikke vekket meg dagen etter meslingevaksinen, ble sendt til sykehus og "sov" en hel uke. Fikk masse bloduttredelser over hele kroppen. Min mor mener det skyldtes vaksinen, legene hadde ingen forklaring. Flaks for henne, med tanke på barnemishandling, at blåveisene dukket opp på sykehuset. Ikke registrert som vaksineskade, men hadde muligens blitt det i dag. - Unge nr 1 fikk 3 doser trippel og 1 dose pneumokokkvaksine. Ingen reaksjon på henne, men jeg fikk plutselig nok av å sprøyte ting inn i ungen som jeg ikke visste noe om, og reagerte med å lese alt jeg kom over om vaksiner og stoppet all vaksinering. - Ungen nr 2 ingen vaksiner
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Barn nr 1 DTP,Hib og Poliomyelitt. Reaksjon: Den gangen fikk han to sprøyter, en i hvert bein sammtidig. Han reagerte med å ligge i kramper i over tre timer, samme dag, da i beina. Gråt hysterisk i tre timer. HS viste ingen reaksjon da jeg fortalte om dette?? Barn nr 2 DTP,Hib og Poliomyelitt Reaksjon: Akutt ekstrem eksen i hele panne partiet, armhuler og knehaser. En frisk gutt, ble veldig syk etter denne med sykdommer legen og spesialister ikke har funnet ut av. HS mente på at det ikke var noe direkte link mellom vaksinen og dette ekstreme utbruddet?? Begge guttene har atopisk eksem fått i lav alder kort tid etter vaksinen. Barn nr 2 har hatt uttalige sykdommer, atopisk eksen, kraftig eksem, problemer med mage og tarm, hyperaktiv og en del andre sykdommer som leger og spesialister ike har kommet i bunns i. Var snakk om kikhoste en tid!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Sønnen til søsteren min ble født helt frisk. Etter vaksinering (er litt usikker på hvor lang tid etter) fikk han stadige krampeanfall og fikk uregelmessig pust. Han fikk til slutt påvist barneepilepsi og westsyndrom og lå lenge på sykehuset. Barnelegen sa at det ikke hadde noen forbindelse til vaksineringen som hadde skjedd og søsteren min godtok dette. Gutten er i dag over 3 år, ligger langt etter i utvikling og det kan virke som han har fått en hjerneskade. De trodde han aldri ville lære å gå, men han har klart det :-) Gutten kan fortsatt ikke snakke. De valgte å vaksinere neste barn også. Samboeren min og pappan til barnet mitt, fikk for mange år siden diagnosen ME og har fått Candida diagnose for et par år siden. Han er syk i varierendegrad og kommer nok aldri til å bli helt frisk. Han ble dårlig etter første vaksinering som spedbarn, og mamman hans valgte å si nei til resten av vaksineprogrammet. I tillegg var kjæresten min med på et prøveprosjekt om vaksinering da han gikk førstegangstjenesten sin. Han vet ennå ikke om han var i gruppen som fikk vaksine eller placebo. Men han fikk kyssesyken da han var i militæret og ME diagnosen ble stilt etter det. Vi tror han fikk vaksine og at dette er årsak til hans skakkjørte immunsystem og sykdommer i dag. Vårt barn har ikke fått vaksine (8mnd) og kommer aldri til å få det. Han er den friskeste ungen i hele familien så langt iallefall.
Gjest Skrevet 3. april 2008 #6 Skrevet 3. april 2008 hvis man sender mail til sysvak og oppgir navn, personnummer og bosted på vaksinetidspunktet får man vite om man fikk placebo eller den ekte vaksinen.
CWCWCWCWAW Skrevet 22. april 2008 #7 Skrevet 22. april 2008 SYSVAK registrerer ikke alle..................!!!!! Her er svaret du får fra SYSVAK om du var med på Meningokokkvaksineprosjektet som rekrutt i forsvaret. Mail: Hei Folkehelseinstituttet har ingen oversikt på navn over hvem som fikk hva i den kliniske undersøkelsen som pågikk blant rekrutter. Hvis du fortsatt har vernepliktsboken din fra rekruttskolen kan det være ført inn noe om vaksineringen der. Hos noen står det: MEN-B forsøket, dose 1 og dose 2 med datoer og et nummer. Hvis vi får oppgitt datoene og dette nummeret, som er en preparatkode, kan vi fortelle deg om du fikk vaksine eller placebo. Hvis du ikke lenger har vernepliktsboken er det mulig du kan få opplysninger om preparatkoden og datoene fra helsekortet ditt i Forsvaret. Vernepliktsverket kan hjelpe til med det. Med vennlig hilsen Avd. for vaksine
Gjest Skrevet 22. april 2008 #8 Skrevet 22. april 2008 Sier det litt om Folkehelseinstituttet eller? Har ikke oversikt over hvem som fikk hva................................Det er jo horribelt! Dette må du finne ut av.............
Gjest bissen Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har selv aldri hørt om alvorlige reaksjoner på vaksine, jeg..hva er de vanligste reaksjonene da? Bortsett fra feber og de helt vanlige:) Jentene her lå med over 40 i feber i flere dager etter de to første vaksinene, gikk ikke å få kontakt med dem..syns det var ekkelt nok.. Men det er jo faktisk normalt.
Gjest Skrevet 9. juli 2008 #12 Skrevet 9. juli 2008 "normalt"...men likevel en kraftig reaksjon i de flestes øyne...
Kjukka Skrevet 10. juli 2008 #13 Skrevet 10. juli 2008 Jenta mi fikk ikke noe reaksjon på de vaksinene hun har hatt... merka ingenting. Jeg har heller aldri reagert på noe, og jeg er både barnevaksinert og vaksinert i voksen alder.
fumlis og skrikerungene Skrevet 10. juli 2008 #14 Skrevet 10. juli 2008 Jeg har skrevet om min sønns reaksjon i en annen tråd. Høres ut som det er samme reaksjon som angelicas barn nr 1 hadde... Dette var da tredje vaksine. Første gang var han bare trøtt i tre dager, andre gang hadde han feber og var ekstremt grinete i ca 1 uke. Med min datter var jeg desverre veldig lite bevisst på vaksine. Det var da for meg bare noe de måtte. (Tenk, jeg visste ikke en gang at det var et valg)!!! Jeg husker at hun ble veldig trøtt etter de tre første vaksinene, MMR vaksinen så jeg ingen reaksjon på.. Hun var til utdredning for barne epelepis, og de mente det var svært sannsynlig at hun hadde det (Hun hadde anfall hvor hun ble helt vekk i opptil 10 min og rykninger i kroppen) Dette gav seg i tre-års alder. I tillegg hadde hun astma. Noe hun også er kvitt, gudskjelov. Uff, tenk om dette kunne vært unngått hvis hun ikke tok vaksinene?? Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å fortsette å vaksinere barna. Jeg sitter bare med utrolig dårlig samvittighet for at de har blitt vaksinert overhodet!!
Gjest Skrevet 10. juli 2008 #15 Skrevet 10. juli 2008 du må ikke ha dårlig samvittighet for de vaksinen du har tatt på barna dine.....det er tross alt som du selv sier noe de fleste tror de må gjøre.....og som oftest går ting bra.....men likevel....det lønner seg å gå igjennom for seg selv når de var syke, når ulike symptomer oppstod etc......og temmelig ofte finner man da en aldersmessig link til vaksine-alder...noen studier antyder at man finner reaksjoner temmelig mange dager etter en vaksine.....en av grunnene til dette er at immunforsvaret jobber lenge etter at vaksinen er tatt, således kan det i endel tilfeller være vanskelig å se sammenhenger....mens det i andre tilfeller ikke har noen sammenheng..... uansett lykke til med valgene dine....og husk å samle masse god informasjon.....da slipper du å være i tvil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå