Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #1 Skrevet 20. mars 2008 Er det slik at nr 3 kan være veldig treg å få i gang fødselen på?? Har hørt det. Og jordmødrene sier det. Jeg hadde menstermin 9.mars, og ultralyd term 20. mars. Det vil si hun jeg var på ultralyd hos bare bestemte seg for 20., for på skjermen hennes sto det 17. mars. Og 17. mars har senere ultralyder vist også. Har gått til termin med de 2 andre barna mine. Det som bekymrer meg er at jeg føler at jeg går på overtid nå og hvis da i tillegg barnet som er nr 3 er treg med å komme ut, er jeg redd for hvordan kvaliteten på fostervannet blir hvis de ikke setter det i gang før 3.april, som er min overtidsdato. Har prøvd alt for å få i gang fødselen. Går tunge turer, har samleie,er aktiv, har tatt klyx. Har vært hos jordmor og blitt strippet 2 ganger. Har 1,5 cm åpning og livmora er moden, og ligger langt ned. Men nå skjer det jo ingenting for det. Så jeg er redd jeg blir gående her jeg da...... Hva gjør jeg???
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Ingen erfaring med overtid, men 3. fødselen min var absolutt den "beste"! De to første var på 24 og 36 timer, med nr 3 våknet jeg 03,30 av første ri og 08,05 var han født:-) Synes du skal kontakte føden å få en vurdering/ul, ingen grunn til å gå rundt å bekymre seg. De tar deg helt sikkert på alvor om du forklarer tankene/følelsene dine! Lykke til!!!
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Du må nok bare vente, jeg gikk 4 dager over med min 3.Jeg prøvde det meste tror jeg, men ikke noe funket. Men når det da startet gikk det fort, var inne kl 23.10 og hu var ute 00.40. Min første brukte jeg ca 6 timer og nr 2 20 min.
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 20. mars 2008 #4 Skrevet 20. mars 2008 jeg gikk også med 2 cm åpning i flere dager og falske rier.ble strippet på sykehuset... men ikke noe skjedde..de to første fikk jeg en uke før tiden,den 3 pleier å være en luring sier dem.
har4barn Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 nr 3 kom to timer etter første ri, og bare 10 minutter etter ankomst til sykehuset:).
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #6 Skrevet 22. mars 2008 D sies jo at nr.3 er en luring... vet ikke helt jeg... hehehe... tror d bare er noe de sier.. Jeg fikk nr. en 8 dager før u.l. termin, nr. to 3 dager før u.l. termin og nr. tre 2 dager før. Sistemann var en grei og rimelig kjapp affære. Så da spørs d hva som skjer om jeg treffer blink med nr.4.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #7 Skrevet 23. mars 2008 Nå fikk jeg endelig min lille jente på fredag kl 1843:) Meg som begynte dette innlegget. Fødselen gikk fort og fint da den endelig startet. Så nå blir det ikke flere barn på meg. Skal kooose meg med de tre jeg har.
nr.4 i oktober Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har 3 og venter nr 4. Min 3 fødsel var absolutt ikke treg.. Min 1. fødsel var for 12 år siden og tok 13 timer. Fødsel nr 2 var for 8 år siden og tok 6 timer. Fødsel nr 3 var for snart 2 år siden og tok 1.5 time (!) Det var snakk om å gå fra null rier til å få vanvittig mye rier, for å si det sånn.. dro på sykehuset et kvarter etter at riene begynte og under en time etter ankomst på sykehuset var jenta født. Jeg fikk beskjed om at neste gang må jeg bare dra rett til sykehuset med en gang jeg begynner å kjenne noe som helst.. Fint at vi bor 2 minutter unna sykehuset, da. Så fødsel nr 3 behøver ikke være vrang og langtekkelig, den. Forøvrig var nr 3 min beste fødsel, selv om den gikk fort. Men alikevel fikk jeg opplevelsen av at den var mye mindre intens enn de andre som varte mye lenger. Lykke til!
nr.4 i oktober Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Legger forøvrig til at jeg gikk med 4 cm åpning i netsen en mnd.. dette ble sjekket ved en kontroll jeg var på i mars, og jenta mi ble født i slutten av april. Det er ikke uvanlig at man går med noen cm åpning en stund før fødsel ved flergangsfødsel.
nr.4 i oktober Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Og der så jeg at du hadde fått. Hehe. GRATULERER!
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 Å gratulere så mye:-) Kos dere videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå