Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gml er barnet før dere lar noen sitte barnevakt? Lar dere barnet sove borte? Eller får dere noen til å komme hjem til dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gammel barnepleier fortalte meg en gang noe... Hvor fint mm var laget..

Hjorten er veldig tykk melk.. moren må ofte i lange perioder dra vekk fra barnet for å skaffe mat og derfor er melka tykk slik at barna ikke skal sulte mens hun er borte..

Hvalen derimot har ekstremt tynn melk.. ungene henger etter henne hele tiden og bare spiser.. Så hun må alltid være i nærheten..

Vi mennerser er lagd slik at i starten må mor være der ihvertfall annenhvertime ofte.. så kanskje bare hver 3-4 time.. og så fra 5-6 alderen så får de jo annen mat og dette utvider seg automatisk..

Og dette forteller meg litt hvilken avstand jeg kan ha til mine barn igjen.. Selvfølgelig.. vi har varierende behov..

Men jeg har ikke hatt noen av mine barn tidlig borte på overnatting.. De første gangene jeg har gjordt det har vært etter at jeg sluttet med nattaming og har selv lagt barnet borte slik at jeg kan kveldsamme slik som jeg pleier og så kommer jeg tidlig formiddag og henter..

Og etterhvert som ammingen har sluttet så blir jo lengden på passet og det å sove borte enklere også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...