Mammaen til 2007jenta Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 sa ikke hs noe om dette?? Kommer jo veldig an på fødselsvekt, så lenge han vokser å legger på seg fint, er det bare bra. Vekt+ lengde vokser i rykk og napp:)
Mammapudding Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Har han gått opp mye siden fødselen da? Så lenge han følger sin egen vektkurve så er det ingen grunn til bekymring:) Er mye verre om de går for lite opp i vekt. Og som hun over her sier så vokser de litt i rykk og napp, og når han blir større og begynner å bevege seg så går ikke vekta opp så fort heller.
Marolla Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Jenta mi var 7610 på 3 mnd. (Hun var riktignok 4650 g ved fødsel)
Gjest NydeIig Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 De kan ikke veie for mye. De skal jo få den melka de ber om, og de tar ikke mer enn de trenger. Problemer med vekt og babyer er vel mer når de ikkel egger så mye på seg. Hilken percentil ligger han på da?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Vet ikke jeg .Men min gutt er 6mnd og veier 7800 g og han ligger ca på gjenomsnittet på kurven .Han er 3 mnd eldre enn din.Men høyden hans da? Sikkert steder på nettet du kan finne ut av dette, hvis du lurer. På babyverden er det vel en slags oversikt over det tror jeg. Men det høres jo mye ut i forhold til alderen , men hvis ikke hs sa noe så er det vel greit. Han legger bra på seg og det er jo bra
Mor di! Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 De vokser jo veldig i rykk og napp disse små. Om ikke hs sa noe, så er det vel kjempefint at han har lagt på seg godt? Min var 7500 g. da han var syv måneder-lang og tynn...hehe (69,5 cm). Gutt det også, forresten.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Kommer vel ann på fødselvekt og hvor langt barnet er. Jenta mi var 2 kg ved fødsel så hadde ho vært 7,5kg ved 3 mnd hadde noe vært galt. Men blir jo født barn opp til 6 kg tunge så man kan ikke si at det er for mye uten mer info.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 datteren min veide 3100 g ved fødsel, og når vi var på 2 mndr kontroll veide hun 6600 g , de sa fra på hs at det er for mye, men jeg kan ikke nekte henne mat. jeg fullammer og det skal j ovære det tryggeste selv om barnet legger for mye på seg. så jeg tror man skal bare passe på at barnet er frisk og rask og legger på seg gjevnlig så skal man være fornøyd. Jeg er overlykkelig over å hja fått litt lubben baby . min forrige spste ingenting og vi var innlagt på sykehuset de 6 første månden av hans leve år. han veide 4 kilo når han var 6 mndr. og han var stot ved fødsel (3750). han måtte få morsmelk gjennom sonde og hverdag var en kamp for oss med nye prøver og spørsmål. ga opp mange ganger og trudde han skulle dø fra oss . idag er han 8 år , sliter med motorikk , syn og ar litt sosiale vansker . fortsatt ingen diagnose på han etter mange tøffe år. han veier 19 kilo og er bitte liten i forhold til andre. beklager lang historie , men poenget er at man skal være fornøyd så lenge barnet ditt er friskt og legger godt på seg . vi menesket klager uansett ..... lykke\ til med god gutten og kos deg med valkene så lenge de varer ... de forsvinner når han begynner å krabbe ....eller gå ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå