Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 har en gutt på snart 6 mnd.Grøt morgen/ kveld.Av og til klarer han dobbelt med grøt,han virker ikke mett.Så han får til han viser tegn til nå er det nåkk.Syns bare det er mye.Han klarer ikke drikke ettepå.Våkner tørst på natta.hva får deres barn i den alderen i mellom 2 grøter??Min får fruktmos,men det blir han ikke mett på.Drikker litt melk,men ikke godt nåkk.Han vil mest ikke ha melk,utenom morgenen.hmmm...
BabyV Skrevet 21. mars 2008 #2 Skrevet 21. mars 2008 Ikke lett den her perioden synes jeg. Jenta mi er også snart 6 mnd og er veldig usikker på hvor mye melk hun bør ha. Men vi har havna på denne rutinen: Klokkeslettene er ca: 07:30 - ca 100 ml mme 11:00 - grøt av 1 dl vann. Spiser ikke bestandig opp alt 14:00 - fruktmos 15:00 - ca 160 ml mme. 18:30 - grøt av 1 dl vann. Lager havre naturell og har svisemos i. Spiser sjeldent opp alt siden hun er så kveldstrøtt 23:00 - 160 ml mme Dette blir totalt rundt 600 ml med væske i løpet av døgnet. Iflg hs er det helt greit.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 21. mars 2008 #3 Skrevet 21. mars 2008 Jeg vil foreslå at han får melk først og grøt etterpå kanskje?? Vi gjorde det i begynnelsen og da drakk lillegutt som regel opp melka og spiste en porsjon grøt. Etter hvert har vi nå begynt å gi grøt litt tidligere på kvelden og en flaske ca 1 time etterpå. Da drikker han hvis han er tørst og litt mer sulten... Hvis du er bekymret for mengden melk babyen din får i seg ville jeg kanskje tatt en tlf til helsesøster. Det er jo ganske så stor forskjell på hvor mye disse småtassene vil ha å spise, og det kommer jo også kanskje litt an på om babyen er stor eller evt inne i en vokseperiode...
BabyV Skrevet 21. mars 2008 #4 Skrevet 21. mars 2008 Hvis han spiser mye grøt, men vil ha lite å drikke så høres det ut som et kjempeforslag fra mamman til Emil. Vi prøvde også å gi melk først, så grøt. Men da ville hun ikke ha grøt. Og så prøvde vi å gi grøt først og så melk, men da ville hun ikke ha melk. Så nå får hun måltider som enten består kun av melk eller kun av grøt. Men vi har kommet hit ved å prøve oss frem.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #5 Skrevet 21. mars 2008 Takker for svarene:)Gutten min er 6mnd snart.Ca 5mnd var han mest 9 kilo,70 lang.Stor gutt.Får høre på helsestasjonen.Han vil mest bare spise,ikke ha drikke.Er minimalt.Småskvetter innimellom.
Sommerfugl78 Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Lillegutt er 7 mnd. Jeg spurte HS hvor mye melk han skulle ha, og hun sa bare at jeg skulle følge det som sto på pakken (...) Der står det melk av 700 ml vann (så det blir jo litt mer melk). Jeg lager små grøt-porsjoner, og når han har spist opp, drikker han melk fra flaska etterpå, ca 150 ml.
"gullet" Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 men anbefalt melkemengde som oppgitt på pakken, er ikke d hvis man ikke spiser i tilegg???
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har gitt litt middag fra ganske tidlig. Det hjelper godt på mettheten! Også gir vi mat først, så melk en stund etterpå. Da holder det natta gjennom:)) Så vi har frokost med melk, grøt (ca 1 time mellom de to tingene) lunsj, fruktmos og kavring å gnage på + melk middag + melk (vann til selve måltidet) melk kvelds med grøt og melk- Viser hun tegn på at hun er tørst får hun litt vann (drikker ikke så mye i slengen av det) eller tynn melk. Da får hun i seg nok væske uten at hun drikker så enormt mye mme. Har i 1/3 av pulvermengden til tørstedrikke, og det funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå