Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #26 Skrevet 20. mars 2008 I hovedinnlegget står det at hun er 17 uker på vei.
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #27 Skrevet 20. mars 2008 ville dere virkelig tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje?????sier kvinne for når en er gravid er en ikke barn lenger...en blir voksen svært fort,dette har eg sett mangen eksempler på...og i uke 17..himmel,ungen kan jo overleve en fødsel 7 uker fram i tid....
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 20. mars 2008 #28 Skrevet 20. mars 2008 Blir helt sjokkert av hva enkelte skriver her... Jeg ble gravid som 15 åring, er 16 nå å har en sønn på 6 mnd, fortsatt sammens med barnefar. Det går KJEMPE BRA! Syns virkelig ikke det var så forferdelig å få vite at jeg var gravid. Man må bare se fremover, å planlegge hvordan ting skal gjøres. Å HI, du vil få MASSE igjen for å være der for søsteren din nå! Hun trenger ikke at du er dømmende og negativ. Er nok av dem der ute!! Dette går nok kjempe fint!!:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #29 Skrevet 20. mars 2008 Man kan vel få innvilget senabort, eller er det kanskje kun ut i 16 uke? Men du mener at en jente blir kvinne i det øyeblikket hun kan bli med barn, isåfall har vi mange unge kvinner rundt omkring. Det at man har sex og blir gravid, betyr ikke at man er voksen av den grunn. Hadde det ikke vært så langt ut i svangerskapet, hadde jeg som forelder presset så langt det var mulig på å få ssvangerskapet avbrutt.
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #30 Skrevet 20. mars 2008 Lurer på om noen har spurt jenta om hva hun føler og hvordan hun har det, eller om dere bare snakker over hodet på henne og har bestemt dere for at dette er helt forferdelig. Håper hun har noen som kan være der for henne og støtte henne i tiden fremover!
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #31 Skrevet 20. mars 2008 Ville du tvunget henne til abort hvis hun ikke ønsket det selv?
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #32 Skrevet 20. mars 2008 presse sine egne barn til abort mot deres vilje???? hadde min mor gjort noe slikt når eg var 15 hadde eg hatet henne resten av livet...at min egen mor hadde tvinget meg til å ta livet av mitt elskede barn???? husk at det er mangen følelser her...en kan ikke presse kvinner til å ta bort sitt eget barn??? forstår dere ikke at dette er galskap? er dere redd for å bli reserve mødre isteden for bestemødre finnes det hjem for unge mødre,eller jenta kan flytte for seg selv og få overgangstønad...mangen muligheter..presse sitt eget barn til abort mot sin vilje???? tenke igjennom det...GRUSOMT GJORT....ER BARE HELT SJOKKERT,AT DET GÅR ANN!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #33 Skrevet 20. mars 2008 Nei, jeg hadde presset på /overtalt i stor grad, men man kan jo ikke presse noen til å gjøre noe de absolutt ikke vil. Men å påvirke i riktig retning, dét kan man og det ville jeg i gjort i stor grad.
maria isabell Skrevet 20. mars 2008 #34 Skrevet 20. mars 2008 stakkars jente,ikke fordi hun er gravid,men på grunn av hvordan folk tenker..kunne ønske hun ville sendt meg en melding,vet hvordan det er å være henne nå har bare så lyst å si,at er hun sterk så ordner det seg:) hun kommer til å klare dette helt fint:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #35 Skrevet 20. mars 2008 En 15 åring, vil mest sannsynlig takke sine foreldre for at de hjalp henne å ta den riktige avgjørelsen... Men klart det bare er å få barn i tenåra, de har jo ikke stemmerett engang, langt mindre sjans til å forsørge sitt eget barn. Skal de avbryte grunnskolen, skal besteforeldrene være der eller hvem skal egentlig sørge for denne herlig idyllen mange opplagt mener at det er når et barn skal ha barn...
Mammapudding Skrevet 20. mars 2008 #36 Skrevet 20. mars 2008 Er vel ingen som mener det er en herlig idyll å få barn i så ung alder, men jeg syns det er drøyt å si at det er en tragedie. En tragedie ville det være om hun hadde tatt livet av seg f.eks. 15 åringer er forskjellige, noen vil takle en slik situasjon bra, andre dårligere. Denne jenta har nettopp funnet ut at hun er gravid og hun er 17 uker på vei, så hun må bære frem barnet uansett. Da er det vel bedre å forberede henne på hva som venter henne og hjelpe og støtte henne, enn å fortelle henne hvor forferdelig dette er.
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 20. mars 2008 #37 Skrevet 20. mars 2008 Fy faen!!!! Jeg har aldri frest mer over et innlegg enn dette. Herregud, begynne å presse en gravid kvinne til å ta abort. Syns faktisk det er ekstra grotesk å gjøre det med en som er så ung. Er så provosert at kunne tenkt meg å smelt til enkelte av disse ondskapsfulle kreka! Jenta på 15 år trenger støtte, masse støtte. Jeg syns virkelig synd på henne. Ikke for at hun skal bli mamma, det er en gave, men for alle de fæle holdningene hun tydeligvis kommer til å møte på i årene som kommer.
hoppekropp Skrevet 20. mars 2008 #38 Skrevet 20. mars 2008 Jeg sitter her å rister på hodet.. det er jo sykt hva noen av dere skriver om å overtale/presse til abort osv. Jeg er i utgangspunktet ikke imot abort selv. Men etter at jeg nettopp fikk en sønn, og jeg egentlig hadde tenkt til å ta abort nettopp pga alle andres mening om min graviditet.. da blir jeg skremt. tenk om jeg hadde gjort det. da hadde jeg ikke fått oppleve det vakreste som finnes, og det beste som har skjed meg så lenge jeg har levd. Og det er jo rimelig merkelig om man skal leve livet sitt etter hva andre mener er riktig for deg. Jeg synes det er kjempe viktig å støtte og oppmuntre søstra di nettopp fordi hun kommer til å få mange negative kommentarer og sån. Hun trenger virkelig at hvertfall du som søster er der for henne. Jeg hadde selv en bror som var veldig negativ og fortalte meg hvor dumt dette var.. det var bare helt jævlig. Det fikk meg til å gråte veldig ofte og føle meg ubrukelig. Heldigvis hadde jeg også en annen bror som heletiden støttet meg. uten han hadde ting vært veldig mye hardere. Å ha noen man kan snakke med og som bryr seg om hvordan du har det er viktig, spesielt når man er gravid. søstra di har sikkert nok med sine egne bekymringer om hun ikke skal høre på alle andres også.Jeg vet hvordan det er.. Og til dere som sier at man skal presse/overtale noen til abort. det er det verste jeg har hørt. blir sjokkert! Man trenger ikke være 30 år, ferdig utdannet med en god jobb for å oppdra barn for svarte.. det viktigste er da tross alt å gi barnet kjærlighet og å være der for det. Vi bor i Norge, og heldigvis får man ganske mye støtte om man ikke strekker til økonomisk selv. så dette går nok veldig bra =)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #39 Skrevet 20. mars 2008 Vet du hva, når det første sjokket har fått lagt seg kan det hende du greier å se at dette ikke bare innebærer elendighet. Nei det er ikke en drømmesituasjon for en 15-åring, men når babyen nå er på vei trenger både den og søsteren din omsorg, hjelp og støtte. Så trekk litt frisk luft nå, få ut banningen og kjeftingen før du snakker med din søster. Jeg tror også du trenger litt omsorg nå. Støtteklem til deg fra meg. Dette går bra!! Hun er ikke den første 15-åringen som får barn, så drit i allefall i hva "naboene" sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå