Gå til innhold

ojojojsøstera mi er graviiiiid og hun er bare 15 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappa ringte nå og fortlate det og dette er heeeeeeeeeeelt sykt spør du meg,

stakkar barn! halvsøstera mi er gravid, hu er 15 år og sammen med en tass på 17!! er ikke ute etter å slenge drit om unge mødre men faen de er jo bare barn!!

og jeg skal bli tante, jippi,haha, dette er helt uvirkelig,

hun 17 uker gravid, har akkurat funnet det ut

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor anonym??

Gratulerer!! :)

Skrevet

OiOiOi.. :) Du får huske å gratulere henne da! :)

Skrevet

Ojda, skjønner at du er i sjokk...

Søstera mi er 18 og russ i år, hadde nok reagert på samme måte om hun ble gravid, og din søster er bare 15!

Men andre har klart det før, og din søster kommer seg også gjennom det, hun er ihvertfall heldig og har familie rundt til å støtte og hjelpe. Blir nok tøffe tak og snørr og tårer, men glede også. Håper alt ordner seg greit når det først er som det er... Men en liten trøsteklem til deg da, midt i sjokket.

Skrevet

Ja det var ungt, men om hun går inn for det og får litt støtte så går det sikkert helt fint. Gratulerer som tante da:)

Skrevet

jeg syns ikke det er noe å gratulere for

jeg syns det er tragisk

de er jo såååå unge, er det rart jeg er anonym?

hun skal konfirmerest liskom til våren!! herreguuuud

pappa var gått helt i tuss han. ikke særlig fornøyd nei!

de er snakk om ikke bare være gravid og føde men å oppdra et barn, vi som er her inne veit jo hvor mye som ligger i det, hun er 15 år, det er atl for ungt jeg blir helt kvalm jeg altså

HI

Skrevet

Vel, nå er hun jo gravid, så det hun trenger er vel ikke å høre hvor tragisk det er og at hun har ødelagt livet sitt og sånne ting. Hun trenger støtte og noen som kan forberede henne litt på hva hun kan vente seg når babyen kommer. jeg personlig er av den oppfatningen at alder ikke har noen betydning for hvor god mor man blir. Nå kjenner jo ikke jeg søstra di, men om hun har litt i hodet så klarer hun sikkert utfordringene som vil komme på en ok måte.

Skrevet

gratulerer så mye:) så koselig..søsteren din kommer nok til å bli fort voksen skal du se:) vennina til min lille bror vart gravid da hun nettop hadde fyllt 14 år og hun er nå 18 år,fullført vidergående med gode karakterer,flyttet for seg selv og er en fantastisk flink mamma og gutten hennes kunne ikke hatt en betre mor:) så alder på papiert har ingenting å si, søsteren din kan takkle dette veldig bra og bli voksen over natta:) bare hjelp henne og gje gode råd og for all del,vær glad på hennes vegner:) vart gravid tidlig selv,mangen som sa stakkars deg osv..dette var sårende:)

Skrevet

Håper du kan ta deg sammen og holde meningene dine for deg selv da, for de hjelper henne ingenting. Det hun trenger nå er masse støtte og hjelp, ikke fordømmelse.

Ja, hun er et barn, og hun er etter min mening for ung til å få barn, men nå har det altså skjedd. Nytter ikke å sette seg ned og fokusere på det negative.

Når du og faren din kommer over sjokket, blir dere nok å se på det med nye øyne. Dere skal få et nytt barn inn i familien, og et barn er en gave ;-)

Og uansett om du synes det passer seg eller ikke: GRATULERER SÅ MYE!! ;-)

Skrevet

Tss, nå må du gje deg!

15 åringer kan klare seg fint de, som meg selv og maaaaange andre jeg kjenner=)

Men du kjenner jo henne best!

Grattis med niese/nevø da!!=)

Ikke ta sorgene på forskudd!

Skrevet

mener absolutt ikke å være belærende her,men må bare si at dere må være positive:) hun er gravid og abort er ikke et alternativ, det er for seint..slik er det bare,dere må gjøre det beste ut av situasjonen..forstår du er i sjokk, men du må ta deg sammen og være positiv for hennar skyld og pappaen din må gjøre det samme:) vet hvor mye arbeid det er med små,men søsto di klarer seg helt fint skal du se:) det hun treneger er støtte,positiv oppmerksomhet osv..hun har ingen dødelig sykdom,men venter barn..egentlig er det jo en gledelig nyhet..tenk hvor glad du kommer til å bli i ungen og kor fint det blir for gullet ditt å ha noen å leke med...tenk viss alt blir til det beste og lillesøsteren din takkler dette over all forventning:) hun får sikkert nok av negative kommentarer,ring henne og gratuler henne,spør om hun får gutt eller jente,si at du gleder deg til å bli tante og at dere kan gå trille turer sammen:) da skal du se at hun blir glad..vart gravid som 21 åring og kjæresten min stakk av..alle syntes synd i meg og mente dette var grusomt,min tante ringte og gratulerte meg så mye og gledet seg til babyen kom...det var fantastisk å høre:)

Skrevet

Skjønner godt at du er fortvilet, jeg! Det er ikke bare, bare å ha et barn når man er 15 år. Hun er jo et barn selv!! Stakkars jente!

Skrevet

stakkars jente? ? ? ?

Med støtte fra familien og en søster i ryggen med mye god veiledning vil hun nok klare dette fint. Venninna mi ble mamma som 16 åring og dette gikk veldig bra. Hun og kjæresten er sammen ennå. Det har de vært i 7 år og jenta deres er 5, blir 6 til høsten!!

Skrevet

Tror du det er bare enkelt å få vite at man er gravid i en alder av 15 år? Jenta har det garantert helt forferdelig nå. Og JA, jeg synes synd på henne...

Skrevet

nettopp,hun har det kanskje ikke lett og da er det så ufattelig viktig å være positive og ikke syntes synd i henne,da blir alt verre...vet ka eg snakker om..

Skrevet

Kanskje hun trenger at noen synes synd på henne. Folk er forskjellige, vettu:)

Skrevet

er det ingen som kan oppmuntre tanta:) positive tanker folkens:) negtive holdninger er bare ødeleggende..

kjære anonym:) be søsteren din gå inn på barn i magen og send meg en personlig melding,fekk slik ommsorg for henne,kanskje det er godt å prate med en nøytral person som hun ikke kjenner? kanskje dette var dummt,men ønsker så inderlig å hjelpe:) du må gjerne sende meg en melding også viss du trenger noen å prate med...

Skrevet

Herregud så kjipe dere er... det er ett barn det er snakk om! ikke en "TRAGEDIE"!! Jeg synes at du som søster ikke skal være så egoistisk å bynne å belære, det får være foreldrene deres jobb. du bør ringe henne nå med en gang å si at dette går bra, at du støtter henne og at hun kan komme til deg om det er noe!

Skrevet

Hadde blitt dritforbanna om halvsøsteren min på 15 hadde kommet og fortalt meg dette...(hvis hun ville beholdt barnet selvfølgelig) Barn skal ikke få barn...

Skrevet

helt enig med mange over her; støtt henne!!! håper virkelig du klarer å holde disse negative tankene for deg selv og ikke slenger det mot henne! hun er jo bare et barn selv,men vis henne hvordan hun skal gjøre dette du som har vært gjennom det selv,så går det sikkert utrolig bra!! bare vent å se til denne ungen er født, du kommer til å bli så glad i tantebarnet ditt at du ville ikke byttet det bort med noe i denne verden selv om søsteren din er ung!! hadde jeg vært 15 år å gravid og min søster hadde kaldt det en tragedie kunne hun bare dratt dit pepperen gror.. ikke mye til søster det nei!!!man har familie nettopp fordi man trenger støtte i slike situasjoner!! GRATULERER SOM TANTE etterhvert da:)

Skrevet

Noen er mer voksne enn andre.

Dere som sier "tragedie" forteller bare om hvor stor tragedie d hadde hvert for dere selv å bli gravid så tidlig!

Jeg var 18,5 da jeg ble gravid, var høygravid i russetiden og fikk en nydelig datter 4 juli 07, et par uker før jeg ble 19.

Fullførte videregående den våren og kan dermed være hjemme med baby så lenge jeg føler d. Har begynt å ta 1.avd juss deltid. Bor med pappaen og vi elsker hverandre.

Det r helt fantastisk å være ung og sterk mor. Jeg er en voksen kvinne!

Skrevet

Det er ikke noe stakkars! Det er en gave å få barn! Det mest fantastiske du kan oppleve!

Skrevet

Gratulerer! Ønsker den nye lille verdensborgeren velkommen!:-)

Skrevet

Kan hun ikke ta abort da? Jeg trodde at foreldrene kunne ha overformynderi ved slikt når BARNET er under 16 år....

Dette viser bare at 15-åringer ikke skal ha barn, bare det at de ikke skjønner at de bør velge abort når de er blitt gravide i så ung alder..

Jeg hadde blitt fortvilet på den 15-åringens vegne dersom det var en som stod meg nær...

Så enig med storesøster H.I. her, en 15 åring har ikke snøring når det kommer til voksenlivets trivialiteter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...