Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det står et sted her men finner det ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Sprøytene, eller det vil si, det du fyller sprøytene med heter Suprefact, som består av stoffet Buserelin, som er akkurat det samme som i nesesprayen Suprecur.

Du finner den ikke oppført på den norske felleskatalogen, men på den danske:

http://www.medicin.dk/(vpxanjactddxpt551p5012re)/show.aspx

Jeg kjøpte det faktisk i Danmark, men Vitus Apotek var villig til å bestille det til meg, men da kunne det ta et par uker, og det hadde jeg ikke tid til. På apoteket finner de ikke medisinen i systemet, så de må ringe manuelt.

Stikkingen av min kone går forresten veldig fint, er godt inn i andre uke :)

Skrevet

Tror du det gjelder alle apotek i Norge at de ikke har den? Tenker at jeg bør be om å få resepten tidlig fra Danmark, det er jo ennå to mnd til jeg skal begynne å stikke.

Har kona de merket noen bivirkninger?

Skrevet

Må kona de til UL mens hun går på disse sprøytene?

Skrevet

Hei,

Det at de ikke finner medisinen på skjermen gjelder så vidt jeg vet alle apoteker, for de går ut i fra de legemiddlene som er registrert i felleskatalogen. Jeg vet derimot at flere her inne har kjøpt dette i Norge, så noen apotek har sikkert større kompetanse enn andre.

Jeg ville fått resepten tidlig, og bestilt det god tid i forveien :)

Vi var på UL på dag 21. i syklusen, før vi begynte på nedreguleringssprøytene. Det var for å sjekke at det ikke lå noen vanncyster eller annet i veien for stimuleringen.

Nå skal vi ikke til UL før etter vi har begynt på hormonene (Puregon).

Ang. bivirkninger er det vanskelig å vite. Hun har vært litt trøtt, og svimmel, men det er sannelig ikke lett å vite om det er medisinene eller det at hun har jobbet mye i det siste. Men for det meste er hun i fin form, og hun sier selv at hun ikke merker noe.

Lykke til, og bare spør hvis det er noe du lurer på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...