Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg er så syk og dårlig og spyr og kaster opp alt og nå forsvinner melken min. Jeg har besluttet å gi jenta mi litt NAN i kveld, men hvordan gjør jeg det? Hvor mye (hun er 3 uker)?
2 tette - med flette Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 står hvor mye vann og pulver du skal ha på pakken kok opp vann og ha riktig mengde i flasken, og putt pulveret oppi når vannet er 50 - 60 grader ( eller om det står noe annet på pakken ) også gir du maten når den er temperert ca 37 grader.. må prøve deg fram med mengde mat.. holder sikkert med 100 ml
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Takk for raskt svar! Det var ferdigblanding, så forsøker med opp til 100 ml.
2 tette - med flette Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 å ja.. hehe Ja det holder helt sikkert, med mindre det er en storspist baby.. Jeg ga litt mme innimellom til frøkna mi da hun var 2 - 3 uker, og hun spise rundt 80 - 90 ml.
shimonie Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 vi pleier å koke opp vann i vannkoker. lar det avkjøles før vi heller det i flaskene. har lest et sted at man bør unngå å helle kokende vann rett i flaskene, pga at det løsner ett eller annet fra flaskene.. vet ikke jeg.. for 90 ml mener jeg det er ca 3 strøkne skjeer NAN. gjør klar melka, og setter det i varmt vann eller varmer det i microen dersom småen skal ha mat NÅ..! bare pass på at det ikke er for varmt. blir lett veldig varmt i microen.. tror det holder med rundt 80-100 ml for en baby på 3 uker. du kan jo bare gi mer dersom ho ikke virker fornøyd! pass på å prøve å pumpe deg dersom du vil fortsette å amme. ellers forsvinner melka lett..
Snappie Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Vet at helsesøster anbefalt meg å starte forsiktig med MME i tilfelle reaksjon i form av magevondt. Og begynne på dagtid. De fleste babyer tåler det, men bare så du vet det. God bedring
shimonie Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 ja magevondt fikk småtten de første dagene. men er jo ikke sikkert din får det! kjekt med ferdigblanda, da er det jo bare å varme opp=)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 ikke vær gjerrig med pulveret, det skal alltid være litt melk igjen på bunnen, for da vet du hun har fått nok. det er greit å lage litt for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå