Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så syk og dårlig og spyr og kaster opp alt og nå forsvinner melken min.

Jeg har besluttet å gi jenta mi litt NAN i kveld, men hvordan gjør jeg det?

Hvor mye (hun er 3 uker)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står hvor mye vann og pulver du skal ha på pakken :)

kok opp vann og ha riktig mengde i flasken, og putt pulveret oppi når vannet er 50 - 60 grader ( eller om det står noe annet på pakken )

også gir du maten når den er temperert ca 37 grader..

må prøve deg fram med mengde mat.. holder sikkert med 100 ml :)

Skrevet

Takk for raskt svar! Det var ferdigblanding, så forsøker med opp til 100 ml.

Skrevet

å ja.. hehe :)

Ja det holder helt sikkert, med mindre det er en storspist baby..

Jeg ga litt mme innimellom til frøkna mi da hun var 2 - 3 uker, og hun spise rundt 80 - 90 ml.

Skrevet

vi pleier å koke opp vann i vannkoker. lar det avkjøles før vi heller det i flaskene. har lest et sted at man bør unngå å helle kokende vann rett i flaskene, pga at det løsner ett eller annet fra flaskene.. vet ikke jeg.. for 90 ml mener jeg det er ca 3 strøkne skjeer NAN. gjør klar melka, og setter det i varmt vann eller varmer det i microen dersom småen skal ha mat NÅ..! bare pass på at det ikke er for varmt. blir lett veldig varmt i microen..

tror det holder med rundt 80-100 ml for en baby på 3 uker. du kan jo bare gi mer dersom ho ikke virker fornøyd! pass på å prøve å pumpe deg dersom du vil fortsette å amme. ellers forsvinner melka lett..

Skrevet

Vet at helsesøster anbefalt meg å starte forsiktig med MME i tilfelle reaksjon i form av magevondt. Og begynne på dagtid. De fleste babyer tåler det, men bare så du vet det. God bedring

Skrevet

ja magevondt fikk småtten de første dagene. men er jo ikke sikkert din får det!

kjekt med ferdigblanda, da er det jo bare å varme opp=)

Skrevet

ikke vær gjerrig med pulveret, det skal alltid være litt melk igjen på bunnen, for da vet du hun har fått nok. det er greit å lage litt for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...