Gå til innhold

Leggeproblemer 8 mnd - orker ikke råd og meninger, vil bare høre at vi ikke er alene i verden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 8 mnd og har alltid vært litt, men ikke veldig, vanskelig å legge. Det går veldig opp og ned, noen kvelder sovner han med én gang han legges ned, andre kvelder, som i kveld, bruker han tre kvarter. Vi har valgt en "midt-i-mellom-vei", går rundt og pusler i nærheten og går inn til han med jevne mellomrom. Men jeg blir lei meg og fortvilet når han fortsatt sliter sånn med sovne. Vet at det er mange som sliter med det samme, men føler akkurat nå at vi er de eneste i verden som "ikke får det til", og trenger å høre at vi ikke er alene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he.. Du altså!!! :P Det måtte være deg som skrev dette jah!!! He, he ;)

Klem

Skrevet

God kveld :-) Ja, nå kjeder jeg meg mens typen lager deilig middag :-)

Skrevet

Dere er garantert ikke alene.. min blir snart 8mnd også. Her går det i pupp for å sovne.. men det snedige er at han ikke alltid trenger å sutte hehe.. legger meg bare ned ved siden av og han løfter armen sin og legger den oppå puppen og slokner innen 10sek.. men som oftest vil han sutte litt.. Gruer meg litt til å begynne å få han til å sovne "nomalt" ja.. Har prøvd en del ganger når han er mett og ikke vil ha pupp,med å få han til å sovne,og det er ikke lett.. blir mye vogging og nynning ja. Men må vel gå seg til etterhvert for oss alle:-)

*trøste klem*

Skrevet

He, h e.. Skjønner.. Han har akkurat lagd middag til meg her.. Som vi har spist opp allerede ;P Jenta mi la seg for 1,5 time siden.. Greit å spise etter hun har lagt seg.. Hvertfall når vi ikke har noe til middag hun kan spise..

Skrevet

Sært ja. Dette var ikke mye å klage på spør du meg. 8mnd, kan ikke forvente at de sovner på et blunk da. 3 kvarter er ikke ille! Så må du heller ikke lese om alle her som har superunger som sovner med en gang de legges i senga, sover hele natta, bare er snille, skriker aldri, snakker når de er 5mnd osv....jah!

Nei, du er ikke alene.

Skrevet

Du er ikke alene! Gutten min på 9 mnd har i perioder problemer med å finne søvnen selv. Eneste som fungerer nå om dagen er å ligge ved siden av meg til han sovner. Et par min så sover han. Har litt ekstra behov for nærhet nå som tennene bryter fram.

Min erfaring er urolig søvn samt vanskelig å finne søvnen selv ved tannfrembrudd og når han lærer seg nye ting. Men det går jo over igjen da :)

Skrevet

Hei!

Vi har tvillinger på 9 mnd og må si at de er veldig flinke til å legge seg. Fra de lå på nyfødtintensiven har de hatt en bamse sammen med seg i senga. Så fort de legger seg tar de bamsen over ansiktet og sovner innen 5 min. Tror det er en trygghet for dem, ikke vet jeg. Men du må huske på at det skjer mye med dem i denne alderen. Tennene er underveis og presser kanskje litt på. Drømmer mye gjør de også. Vi hadde litt problemer med den ene av dem for ei tid tilbake. Hun ville plutselig ikke ligge i senga si. Hun hylskreik og kunne holde på i 30min. Da bare gikk vi inn til henne, trøstet henne ved å stryke henne over kinnet og gi smokken. Vi sa minst mulig til henne. Dette fungerte ganske raskt. Du er ikke alene med dette problemet nei. Det er vel noe som alle opplever fra tid til annen.

Skrevet

Hei!

DU er IKKE alene!! Vi har slitt med søvnen på lillemor siden fødselen! Da hun var 6 uker var hun våken i 12 timer i strekk!! Hun var kjempetrøtt, men fikk ikke sove.

Har hatt problemer med søvnen hele tiden fram til hun var ca 7 mnd, da fikk vi sovemedisin til henne (vet det er mange som er imot det, men når man er fysisk og psykisk utslitt, så orker man ikke mer), og den virket greit. Iallefall mye bedre enn uten iallefall. Vi gikk også til innkjøp på søvnboka til SoveKarin.

Når hun var 10,5 mnd overrasket hun til DE grader!! nå sover hun fra 18.30 til ca 10!! :-0

Når legger dere han på kvelden? han er ikke overtøtt?

-Masse lykke til!

Skrevet

Hvor gammel er hun da? Gutten vår liker ikke at vi spiser, da blir han alltid urolig, hehe...

Skrevet

Hun er 9,5 mnd :) Og skal helst spise alt vi spiser.. He, he :)

Skrevet

Nei du, du er nok ikke alene om det der :) Hun er blid hele dagen lang, stort sett ;) men sover veldig urolig og bruker lang tid på å sovne. Vanligvis 40 min. Den tiden bruker hun til å herje og rase i senga si så alle markene drar sin kos. Er veldig selskapsyk også, så vi må være hos henne hele tiden, men det er jo bare koselig. Hun gråter heldigvis veldig sjelden.

Nå er hun midt i tanngarden og redd for å være alene, så er ekstra urolig på kveldstid og nattestid nå.

Har sovet så lite i ni måneder nå at jeg føler meg mindre opplagt om jeg sover "for mye"!!

:)

Skrevet

Hihi, tidig :-) Men sikkert gøy også! Gleder meg til gullet skal smake annet enn melk, det blir gøy :-)

Skrevet

Dere er ikke alene... Vi har stortsett slitt med legginga...(og sovinga hele natta.) siden snuppa ble født. (hun hadde kolikk i 3 1/2 mnd.)

Nå går legginga stortsett greit, men vi må sitte siden av senga til hun sovner.....Sovner etter 5min til 1 time.

Men vi sliter med og har gjort i rundt 4-5 mnd, med at hun våkner mye om natta.. Noen ganger bare inn med smokk, mens andre ganger våken i 1-2 timer.....Slitsomt, men går vel over når tenner er på plass og hun har lært å gå:-)

Hun er nå litt over 10 mnd.....

Skrevet

Vi hadde det problemet en stund 7-8 mnd men det gikk seg til etterhvert. Nå bruker ho stort sett aldri mer en 10 minutter før ho sovner.(10 mnd.)

Det er mange som har det slik i perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...