Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Hehe, her har vi et eksemplar av en frustrert nybakt mamma med et luksusproblem. Dog like vanskelig. Jeg er verdens heldigste mamma som nylig har født verdens vakreste datter. Hun er lys, med mørke øyne, humørfylt og rolig. Problemet er, som, dere sikkert har forstått, at jeg ikke klarer å finne navn til henne. Jeg har noen krav jeg ønsker å innfri: To eller tre-stavelsesnavn, skal ende på E, feminint og ikke for vanlig. Heller sjeldent. Har selv et sjeldent navn og har alltid vært glad for det. Datteren min er imidlertid en liten viking, lys og fager, dermed faller typisk utenlandsklingende navn bort for meg. Jeg er glad i navn som: Emira (men for utenlandsklingende), Elida (brukt av venner og a-ending), Mille (søsteren min sitt navn, altså uakluelt), Linde (venninnen min sin datter, derfor oppbrukt), Emilie (for poppis)... Jeg er kresen og fortvilt. Anyone??? Jeg blir evig takknemlig for svar.
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Gratulerer masse som mamma, hun høres helt nydelig ut:-) Jeg synes du hadde mange fine navn der hva med: Emilia Cecilia Eline Adine Lydia Amelia Ylva Tilia Yrja Elisabeth Elea Vida Olianna Nei, holder en knapp på Lydia:-)
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Anine Hilde Else Oline Serine Vilde Pernille Silje Terese Signe Matilde Sorry, så ikke navna skulle slutte på E..
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Celine Eveline Veline Betine Beate Julie Petrine Natalie Elise Henriette Johanne
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk for svar, søte deg! Du kom med mange gode forslag som jeg har skrevet ned og seriøst vurderer. Takk! Liker spesielt godt: Anine, Serine, Pernille:) Og til dere andre, jatakk til flere forslag!!!!!
mamma til Isak Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Lykke Tilde Stine Anine Mie Mathilde Ninette Håper noen falt i smak. Uansett lykke til!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Serine er utrolig nydelig:-) Håper du finner det perfekte navn til slutt! Så får du si i fra hva du ender opp med:-)
prebs Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Thale Ane Tine Helle Petrine Silje Vilje Dagne Milla er noen jeg kom på:-)
mamma til 2... Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 tulla mi heter Anine... ikke så veldig mange som heter det Du må gjerne bruke det:) lykke til med navnevalget
Troillpia Skrevet 20. mars 2008 #12 Skrevet 20. mars 2008 Gratulerer med jenta, som jeg tror er alldeles nydelig :-) Her er noen forslag fra meg: Elone Elive Signe Serine Julianne Eline Elise Vilde Synne :-)
Troillpia Skrevet 20. mars 2008 #13 Skrevet 20. mars 2008 Ragne - er også et nydelig og ikke så mye brukt navn her oppe i allefall :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #14 Skrevet 20. mars 2008 Vi vurderer Emelie til jenta vår, det er både sjeldent og fint E-en til slutt er stum (fransk uttale), så navnet blir en europeisk utgave av det engelske navnet Emily.
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 Hun høres veldig ut som en Anine eller en Serine. Serine er så flott:-)
lip smacker Skrevet 20. mars 2008 #17 Skrevet 20. mars 2008 Ett av mine favoritt navn er Selena,men det slutter jo ikke med a,men kanskje Selene går? andre forslag er: -Ariane -Synne -Ine -Ane -Alise Lykke til! Håper at du finner noe fint til den lille jenten:-)
lip smacker Skrevet 20. mars 2008 #18 Skrevet 20. mars 2008 ehhh,joda Selena slutter faktisk med a....Men det slutter ihverfall ikke på e. :-)
Vannmann35 Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 Hva med: Tilde Tilje Live Oline Else Elsie Ellie Gine Stine Tine Grete Fride
<3 lykkeliten <3 Skrevet 20. mars 2008 #23 Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes Juliane er så utrolig fint.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #24 Skrevet 20. mars 2008 Kjære vakre, flott, kloke og flotte medmennesker. Dere har hjulpet helt fantastisk mye! Min hverdag er lettet, og tulla vil få et av navnene dere har valgt. Ti navn er skrevet på en liste. Gir lyd når jeg vet hva:) Hjertelig takk!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #25 Skrevet 21. mars 2008 så du hadde fått en hel del navn nå, men jeg synes disse er veldig fine Tilde Eline Oline Selene Erle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå