Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HJELP!! Knærten på 12 uker hylskrek i kveld da han skulle få pupp, det samme skjedde i går. Tenkte han kanskje hadde vondt eller no.. Har fått mme etter kveldspupp siste 4 uker(kun 60 ml for at han skal sove litt lenger, våkna før hver 3. time, nå hopper vi over det ene nattmåltidet, får fortsatt to puppe måltid på natta), det har gått så fint. Nå nekta han puppen, men slukte to flasker og slokna med flaska i munnen.. Betyr det at han plutselig foretrekker flaska da han vet den kommer?? lurer på om jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste.. Hvordan er det med disse små, kan de sånn plutselig nekte pupp? Synes det er litt tidlig å slutte amminga :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja desverre finner de ofte ut at flaska er enklere enn puppen. Jeg hadde for lite melk og måtte gi tillegg. I begynnelsen gikk det veldig greit å gi puppen først og deretter flaska, men etterhvert begynte han å hyle og skrike og nekte å ta puppen. Endte ofte med at jeg måtte pumpe og gi på flaske. Nå går det som regel greit dersom jeg gir flaska først og deretter puppen. Men dette gjør jo at jeg ikke får opp produksjonen. (får den ikke opp med pumping heller) Har vurdert å slutte å amme, da jeg blir litt isolert. (ikke hyggelig å dra noe sted når det er så mye hyl og skrik osv rundt matingen) Men biter tennene sammen og vil forsøke å amme til alle måltid i tillegg til MME frem til lillegutt blir 4 mnd. 'Tenkte da å inføre fast føde og så forsøke å kutte en del MME og så kankskje amme etter grøten eller noe. Har aldri gitt tillegg om natten, kun pupp og da går det bra. Vil anbefale deg å kutte ut MME dersom barnet legger fint på seg uten tillegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...