Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med sikring så h*n ikke skal krabbe utfor senga?

Vi har senga vår inntil hennes sprinkelseng som vi har tatt av ene sideveggen på. Madrassene går i ett. Nå bygger vi opp med dyner og puter som en vegg, men den er jo ikke fast da, og om hun virkelig vil kommer hun lett over den...:/

Har babycall så hører som oftest når hun våkner, men ikke alltid hun lager lyd :)

Ønsker ikke frekke svar fra antisamsovere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samsover med min som snart er 6 mnd og begynner å tenke på det du nevner. Hittil har det gått greit ved at vi har hennes sprinkelseng helt inntil på min side og jeg er buffer på andre siden. Men hun blir jo stadig mer bevegelig, så denne løsningen er snart ikke så sikker lenger. Jeg planlegger å gå gradvis over til at hun sover i sin egen seng framover, men ønsker gjerne at hun skal kunne ligge hos oss innimellom når det er behov for det. Synes det er superkoselig å sove sammen med lille jenta mi, men tenker også på at det kan være godt for meg og samboer å få være alene i sengen snart. Og det begynner dessuten å bli mye sparking og bevegelser fra snuppa nå som gjør at jeg ofte blir vekket.

Hvis du ønsker å fortsette å samsove med datteren din så kanskje en skikkelig sengehest kan være en løsning? Evt en hjemmelaget sengehest som dekker hele sengesiden? Eller å sette sengens ene side helt inntil veggen slik at det ikke blir noen glippe imellom?

Skrevet

Takk for svar! Vi vil nok fortsette med samsovinga på grunn av søvnkvaliteten hennes, men kanskje vi skal sette på igjen sideveggen på senga hennes... hmmm.. har også lurt på å legge alle madrassene på gulvet faktisk (men blir jo dårlig gjennomlufting) eller legge madrasser rundt senga vår.. litt av et prosjekt.

Skal iallfall lære henne å ikke krabbe rett ut i løse lufta snart, men istedet klatre ned med rompa ut :)

Skrevet

Jeg har samsovet med datteren min 8mnd, men det tør jeg ikke lenger etter at hun trillet utfor sengen igår! Det gikk heldigvis bra!! Sjokk for både mor og datter.

Skrevet

Vi samsover, vi har hennes seng inntil vår som et gjerde på den ene siden (altså hun ligger ikke oppi sin seng, men den står der tom). Jeg legger henne alltid på den siden av sengen vår hvor hennes seng står. Da ruller hun ikke så mye at hun kommer over begge dynene våre (eller oss om vi også har lagt oss) og helt over på andre siden.

Skrevet

Ung kvinne; ja huff, svarte deg på tråden din, har opplevd det samme selv da hun var litt over 6 mnd. Da sto senga vår midt i rommet og jeg sovna av mens hun lekte... skam skam..:(

Dyne/pute-veggen fungerer ennå, de blir så høye og myke at hun forsvinner i dem og sitter fast om hun skal prøve å krabbe over, og om hun setter seg fast blir hun sinna og sier ifra ;) Men sjansen er jo der for at hun kommer over uten å si ifra også...

Men takk for svar da alle sammen!

Skrevet

Har ei snuppe på 10 mnd, og innimellom hender det hun kommer over i vår seng. Somregel ligger hun i mellom oss, men om jeg legger henne på "min" side av sengen, så setter jeg oppi en plate neddi sengekanten. Slik at hun ikke ramler ut. Dette har fungert fint her:)

Skrevet

Ja, det var lurt da! Men vi har rammemadrass så har ikke noe å sette en plate nedi i... men har lurt på å skyve inn sengeveggen hennes mellom sengene våre før vi legger oss. Da har hun sikra seng når hun sover alene, også kan jegta den vekk igjen når vi legger oss, for over meg kommer hun ikke uten at jeg vokner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...