Gå til innhold

Noen med erfaring med syk baby? Ang. væskebehov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg bekymrer meg så utrolig for den lille. Hun er 7,5 mnd og har pådratt seg en ørebetennelse, hoster litt og har hatt feber. Hun sover mye om dagene og er medtatt og slapp. Men hun har kommet seg de siste dagene, både når det gjelder mat og aktivitet.

Men så er det problem å få i henne drikke. Hun får antibiotika 3 ganger for dagen og dette HATER hun. Skriker og vrir seg unna og hver gang vi har en flaske med noe i, alt fra melk og vann til juice og saft bare sutrer hun og vrir seg unna. Må tvinge henne til å smake på MME i flasken for at hun skal skjønne det er melk. Drikker da bare 100 ml og gjerne bare 2-3 slike flasker for dagen. Hun får 2-3 begre fruktmos og er nå kommet opp i neste 1 glass med middag. ikke verst det, når det gjelder mat. Vil ikke ha grøt morgen eller kvelds, men spiser noen biter skive til lunsj. Kanskje jeg klarer å få i henne tilsammen 60 ml med vann. I forgårs fikk jeg bare i henne 600 ml væske, i går 500 og i dag har jeg gitt opp å måle. VI, både jeg, min mann og lille orker ikke mer av dette styret. Men er så redd for at hun skal bli dehydrert. Uff... Jeg ammer henne også. Men dette har de siste dagene også blitt en kamp, så det har bare blitt til 3 ganger for dagen, og jeg føler jeg har lite melk.

Erfaring fra dette med væske og hvor alvorlig det er med for lite? Hjelp meg noen.... Dette er slitsomt for alle. Hvor mye bør jeg bekymre meg? Og i tillegg har hun diare på formiddagen pga av antibiotiken. Gir noen ss for dagen med biola.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syke babyer vil ikke ha mat gjerne.... 600 ml er jo bra det da...........

du får iallefall i henne væske......

Skrevet

Så lenge det er våte bleier får hun nok væske. Ikke noe å bekymre seg for så lenge formen er i bedring. Hun får jo i seg ganske så mye! Er forresten sykepleier og mamma til 1 1/2 åring,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...