Gå til innhold

Hvor mye maltekstrakt må jeg ha til 70-80 ml mme?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg bruker nå 1 ts malt i en flaske på 240 ml. Jenta mi er 8,5 mnd og er plaget med veldig hard avføring da hun nå spiser så mye mer fast føde enn tidligere. Vil anbefale å starte forsiktig med 0,5 ts og heller øke på etterhvert hvis det ikke har effekt. For mye kan jo gjøre at barnet får diarè=)

Skrevet

En halv til 70-80 ml altså?

Skrevet

Har ikke så mye å si mengden på melken..

Har kun noe å si hvor hard babyen er i magen.

Men begynne med en halv teskje og hjelper ikke det iløpet av et par dager så kan du øke til en teskje..

Men husk at man skal bare gi i en flaske om dagen da, og max inntill en spiseskje om dagen :)

Skrevet

Han har ikke vondt i magen, men jeg skal ut med noen venninner i morgen, og da tenkte jeg å gi mme (fullammer egentlig). Men det var noen som tipset meg om at han kan bli hard i magen hvis han får 5-6 måltider med mme på et døgn, og at jeg da bør gi litt maltekstrakt. Så jeg bør bare gi ved ett av måltidene? Det første han får da kanskje?

Skrevet

Ja bare ved ett av måltidene :)

Veldig viktig at han ikke får for mye for da blir det bæsj hele tiden..

Vet ikke om det spiller noen rolle hvilket måltid.. hadde kanskje tatt det oppi etter noen flasker ?

Når jeg har gitt det har jeg gitt i flasken på kvelden.

Skrevet

Det første måltidet kommer til å være det før han legger seg... Bør jeg ha litt oppi der da (eller samboer da)? Eller vente til et av natt-måltidene?

Skrevet

det er vanskelig å si.. ta heller nattmåltid eller på morgenen kanskje ?

han blir nok ikke hard i magen etter bare en flaske :)

er ikke sikkert han blir det i det hele tatt..

malten må tas oppimelken når den er varm da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...