Gå til innhold

60% barnehage- kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man 40% kontantstøtte dersom man har 60% plass i barnehagen? Hvor mye er 100% kontantstøtte på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% kontantstøtte er på 3300 kr. Om du har 60% barnehageplass, så sitter du vel igjen med ca. 600 kr vil jeg tro (av kontantstøtta).

Skrevet

Satser

Kontantstøtte

Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke) Beløp pr måned

0 3 303 kr.

1-8 2 642 kr.

9-16 1 982 kr.

17-24 1 321 kr.

25-32 661 kr.

33 og mer 0 kr.

Skrevet

Svaret til lisje marthemora er riktig. Kontantstøtten gis ut fra antall timer barnet har anledning til å være i barnehagen, dvs åpninstiden til barnehagen. Er barnet i barnehage 4 dager i uka, og barnehagen er åpen fra 07-17 så har du anlendning til å ha barnet i barnehagen totalt 40 timer i løpet av disse 4 dagene. Du har 80% barnehageplass, men får ingenting i kontaktstøtte pga timeantallet.

Skrevet

hmmm det virka litt rart.

Så hvis barnehagen man er i tilfeldigvis har åpningstid fra 06 til 17, og man har barnet i barnehage 3 dager i uka så blir jo det 33 timer man har mulighet til å være der, og dermed ingen kontantstøtte??

Rart å bli straffa for at barnehagen man fikk plass i tilfeldigvis har lang åpningstid. Særlig hvis man har gått ned i stilling selv for å være mer hjemme...

Noen enig...

Skrevet

Tallene som jeg skrev stemmer .

Jeg var inne på NAV og kopierte det.

Skrevet

Sander var i bhg 60% og jeg fikk utbet 1321 pr mnd

han kunne være der fra 715 til 1630

Skrevet

60 % bh... 661 kr. Akkurat fått vedtak om dette. Bh åpningstid som er grunnlaget.

Skrevet

Da får du for mye i kontantstøtte, s@nder & Linnea. Etter 60% plass (tre dager pr uke) og ca. 9 timers åpningstid hver dag, så blir det 27 timer i bhg pr uke, og da skal du egentlig ha bare 661 kr utbetalt. Da har noen gjort en feil.

For det er slik at du får kontantstøtte etter hvor mange timer bhg er åpen, og ikke etter hvor mye du har ungen der.

Skrevet

Enig i at det er urettferdig, men sånn er det desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...