Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 at jeg drikker en øl evt rett etter han har fått mat? takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Mener bare å drikke en øl i det hele tatt:) bare for å smake litt! kan bare pumpe meg eller noe...! jeg bare lurte! HI
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 er ikke noe problem det trenger ikke vente så lenge etter kun en øl.. regelen er 3 timer etter 1 glass vin, og du får mindre promille av en øl.. De har tilogmed gått bort fra å fraråde ammende alkohol, de mener at det ikke har noen innvirknig..
Dunder Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Hvis du pumper deg etterpå og kaster melken kan du ta deg maaaaange øl....
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 ja Btw, pumpe seg har NULL hensikt. kroppen renser melken. Den har konstant samme alkoholprosent som blodet ditt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har av og til tatt meg et halvt glass vin/et lite glass øl mens jeg ammer, dvs. ikke akkurat mens jeg ammer, men jeg har ikke telt timer til neste amming. Det er minimalt med alkohol som går over i blodet, og en får ikke særlig høy promille av noen slurker. Men drikker selvfølgelig ikke rett før/mens jeg ammer!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 jeg ammet og så tok jeg en halvliter med pærecider etterpå.etter en time hadde jeg null i promille,jeg har invistert i en alkomåler..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 Vår helsesøster har sagt at det er helt uproblematisk å drikke én alkoholenhet, dvs. ett glass vin eller en øl. Det er ikke en gang nødvendig å vente med å amme. Det er mange som sier det samme. Drikker du derimot mer enn én enhet, skal du vente med å amme. Hovedregelen er å vente tre timer per enhet.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #10 Skrevet 20. mars 2008 Ikke stol utelukkende på alkomåleren din. Den stemmer KANSKJE når du kjøper den, men avviket vil bli større og større etter hvert. For at de skal være korrekte til enhver tid, må de kontrolleres og kalibreres med jevne mellomrom. Dette har ikke privatpersoner mulighet til å gjøre. Bare sånn at du og andre som eventuelt bruker det ikke skal bli overrasket dersom dere stanses av politiet og "plutselig" blåser til promille...
☆Anonymia☆ Skrevet 21. mars 2008 #12 Skrevet 21. mars 2008 ja det greit så lenge man passer på at alkoholen er utav kroppen neste gang barnet skal ha mat =)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #13 Skrevet 21. mars 2008 Var i syden og drakk omtrent hver dag. Jeg telte ikke timer eller alkoenheter...det fungerte greit. Poden ble ikke drita Det er kraftig overvurdert hva litt alkohold gjør med melka... Babyen må jo ha i seg 10 liter for å kjenne det hvis mora har 0,8 i promille!! Bare hysteri dette...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #15 Skrevet 21. mars 2008 Tror ikke det... at 3 øl betyr noe... fra eller til..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #16 Skrevet 21. mars 2008 He, he, jeg tar av og til noen slurker øl eller vin når jeg ammer, bare bittelitt på kvelden. Og så drikker jeg resten når han har lagt seg. Det tar litt tid før alkoholen tas opp i kroppen - og det er uansett så lite at man ikke får noen promille av det. Men til spørsmålet ditt - det er helt greit!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #17 Skrevet 21. mars 2008 JA! Ta deg en øl med god samvittighet :-)
lille_Harepus Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 HS fortalte meg at etter barnet var 6 uker kunne man fint ta seg 1 øl, eller et glass vin med god samvittighet-
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 Jeg må bare legge til et svar jeg og:) Selvføgelig er det helt ok å ta seg en øl når det passer. Barnet er jo ute av magen og det har aldri blitt konstatert skadelig at mor drikker mens hun ammer. Man trenger jo seff ikke være drita (man skal være i stand til å ta seg av babyen), men fint brisen for min del. Jeg var hos min HS og jeg spurte henne om dette og da sa hun at jeg kunne drikke 3enheter alkohol etter at babyen var blitt 6uker. Men hun sa også at etter de 6ukene var gått kunne jeg drikke så mye jeg vill og amme om jeg ønsket det. De sier 6uker for om I TILLFELLE Man skulle komme til å drikke litt for mye er ikke leveren på babyen fult utviklet. Så det har jeg også gjort! Jeg fullammet til han var 6mnd og jeg har drukket rett som det var. Til og min mor som er gammel og gammeldags var for det. Speielt øl da (som hun lenger oppe sa) som faktisk øker og hjelper på melkeproduksjonen. Nå er mitt barn 8mnd og lever som alle andre barn, er sunn og frisk:) Har ikke dårlig samvittighet for å ha drukket meg brisen og ammet:) Gjør som dere selv føler for og ikke vær hystereiske. Barn tåler mye før de skades, og som sagt før: Babyen må drikke 10liter for å kjenne noe!!!!! Klem fra meg og dagens øl:I)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå