Løyyypeeee!! Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jeg må spørre her inne om noen har erfaring, jeg holder på å bli desperat etter råd. Var frøken er nå 8,5 mnd (hun er prematur, korrigert alder er 5,5 mnd). Siden før jul, har hun vært håpløs m.t.p å leke selvstendig. Enkelte dager kan det gå greit en kort periode, men stort sett nekter hun plent å ligge for seg selv eller sitte i vippestol. Hun skal være i hendene og aktiviseres konstant. Det hjelper heller ikke om vi ligger sammen med henne på gulvet. I det siste har vi bestemt oss for å la henne hyle og rase litt, nå som hun har blitt så stor. Vi er alltid i nærheten og gir oss til kjenne, så hun ikke skal tro hun er alene, etter en kort stund begynner hun å gråte krakisk, nesten så hun mister pusten. Hun kan rase i 30 minutter og med en gang vi tar henne opp, slutter hun, noe vi tolker som at det ikker er fysiske ting som er problemet. Hun har et enormt sinne! Det skal sies at de første månedene var både jeg og far hjemme og av den grunn har hun nok fått veldig god "service" og vi har alltid vært der når hun har gitt en lyd. Har vi greid å skjemme henne bort, til tross for at det sies at det er umulig før de er 6 måneder? Er vi ute blant folk og det skjer noe, er det ingen problem, Da er hun blid og sosial. Er den noen som har erfaring og som har greid å snu en sånn trend? Det er vanskelig å være konsekvent og hvor lenge kan man la de rase, liksom. :o/ Det enkleste er jo å aktivisere henne i fanget etc, men for at hun skal utvikle seg motorisk, må hun jo ligge på gulvet og da gjør vi nok både henne og oss en bjørnetjeneste. Hun har normalt motorisk utvikling etter korrigert alder så langt. Jeg er veldig takknemlig om noen har gode råd eller innspill!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå