Gå til innhold

Skal ta ut permisjon 12 uker før termin, men får ikke leverer søknad på foreldrepenger før jeg er 26 uker gravid!!

Anbefalte innlegg

Det er jo da 2 uker for min permisjon skal starte. Er ikke det vel sent for å levere søknad?

Forbanna tullinger, fikk søknaden min i retur i dag. Hun jeg leverte den til sa at det var bare en fordel å levere nå.

Noen som kan reglene på dette? Ikke noe vits i å spørre nav, de vet jo ingenting!! Aner ikke hvor mange runder jeg har hatt med dem og alle svarer i hytt og gevær!

Fortsetter under...

Jeg vet ikke når i mnd du starter permisjonen din, men de bataler ut pengene helt i slutten av mnd. Er det ett problem at du ikke kan levere søknaden før 2 uker før permen din starter?

Her jeg bor kan det ta opp mot 2 mnd før jeg får penger. Går i perm i begynnelsen av april, og er jeg heldig får jeg penger i slutten av april, er jeg maks uheldig blir det i slutten av mai... Blir såååå irrritert på NAV... at de kan komme til å bruke så lang tid!!!

• 2 uker senere...

Hei! Jeg skal også ta ut permisjon 12 uker før, og jeg har nettopp snakket med Nav ang. levering av søknad. Jeg går ut i permisjon siste uka i juli, og fikk beskjed om å levere i slutten av april/begynnelsen av mai. Jeg tror det er lurt å snakke med flere enn en på Nav. Det er ikke alle som har like god peiling.

Ja, jeg vet det. Må ta meg en tur nedover igjen, virker ikke som de som sitter i disse skrankene har så mye peiling hvis det går utenom standard prosedyre. Blir litt oppgitt må jeg innrømme.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...