Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Sønnen min er 2,5 uke og dagene våre er slik Våkner mellom 5.30 - 6.00 og er våken til klokken 10. I løpet av denne tiden godtar han ikke noe annet enn å sitte på fanget. Så sover han fra 10 - 13, spiser og sovner igjen, sover da gjerne til 16. Da får han mat igjen.. er litt våken før han sover til ca 19. får mat og sovner igjen 21 og våkner en gang mellom 12 og ett. Etter dette sovner han en sjelden gang og våkner igjen klokken 3, men som regel er han våken fra 12 til 3. Sovner igjen halv 4. Og så er da da opp igjen 2-2.5 time senere. Han sover jo veldig mye om dagen, men da har jeg problemer med å få sove. Har noen ganger fått lagt meg fra 21 til kl tolv- ett..Men som regel er barnefarens familie eller venner her slik at jeg ikke kan legge meg. Og om han da ikke sover mellom 12 og 3 får jeg kun 2,5 times søvn den natten. Vet det er fler som har det verre enn meg og dette blir sikkert bare syting.. men men Men når sover dere? Og når blir søvnmønsteret hans bedre?
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Jeg har det veldig likt! Jenta mi er straks 3 uker ... Sover ofte endel om dagen (men ingen faste tider her) og litt i begynnelsen av natta, og så mye våken. Og jeg klarer ikke å sove på dagen når hun gjør det, og bruker laaang tid på å sovne mellom nattammingen, og så holder hun meg våken fra tidlig morgen ... Kjempeslitsomt og ikke gøy i det hele tatt :-( Håper det går over ... I tillegg har jeg brystbetennelse og går på antibiotika og er kvalm. Drit. God bedring til oss alle ;-)
Moi 32 Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 I barseltida(minimum) kan du si NEI til alle!! Og det er veldig viktig, å fokusere på deg og den nye, så får alle andre pent vente til det passer for dere!!
Ask`s_mamma Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 vi hadde det på akkurat samme måte. Alt var bare et eneste kaos med pupp, byssing og mye besøk. Altså aldri tid til søvn for mor. Det blir faktisk bedre etterhvert, tro det eller ei. Vi begynte så smått å ane et søvnmønster når sønnen vår var seks uker. Nå er han snart tre måneder, legger seg 19 - 19.30, får pupp i tre tiden på natten og våkner (står opp) 7- halv 8. Sover to-tre korte lurer og en lang i løpet av dagen. Kanskje barnefaren kunne fortalt familie og venner at det ikke alltid passer med besøk, sånn at du kan få sove litt på kvelden.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Nå har min baby blitt snart 7 uker, og nå har han begynt å få rutiner. Du må ha litt tolmodighet, så ordener det seg etter hvert :-) Begrens alle besøk og hvil deg ofte. Det kan og være kjekt å ta en tur ut i en halv time. Det gjør godt å strekke på beina og få litt frisk luft. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Prøv å sov mer på dagtid. Legg deg ned mens minsten sover. Ser du skriver at det er vanskelig å få såve da, men legg deg ned alikevell. Lukk øynene. Bare det i seg selv hjelper. Forstår godt at dette er vanskelig. Slet volsomt med dette med mitt første barn.Endte opp med en liten knekk pga det. Nå med nr 2 så kvilte jeg ved å legge meg i sengen og bare døste av. Hverdagen ble mye lettere å takle. Og jeg var helt avhengig av å få en time eller to på øye på dagtid mens minstemann var liten (frem til 3mn). så løsnet alt med legging på kveldstid og kveldn var voksentid igjen Så mitt råd er hvil mens du kan og si i fra til omgivelsene at du er sliten og det ikke passer med besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå