Gjest Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 må innrømme at jeg ikke er en mester i baking.. så.. har aldri bakt marsipankake før, så detta kan bli intresangt..
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 jeg liker bare en marsipankake og den er det krem og frukt i skiver inni. (kiwi, jordbør, appelsin og en ting til som jeg ikke hvet hva heter.hihi)
lykketreff:-) Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Det er kjempegodt med bringebærsyltetøy i kremen mellom lagene, det blir friskt og godt. Jeg pleier også å hakke en håndfull walnøtter og blande i. Under marsipanlokket bruker jeg bare pisket fløte med bittelitt sukker i. Lykke til!
Smånetta 14.mai Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 Bringebær! Frosne bringebær finner du på Rema. mmmmm Og et lag med vaniljekrem. Er ikke så vild med flødeskum. Et dansketips, de lager lagkage: Marengs. mmmm. Knust marengs i det ene laget sammen med kremen , f.eks. Det er jo så kul kake å lage for man kan gjøre hva man vil!
Nordlyspar♥ Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 Bruker vaniljekrem, vanlig krem og bringebærsyltetøy... noen ganger litt bananskiver inni.. namnam
simba>>>3gutter Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 friske bær, da blir det ikke så søt. Jordbær, blåbær, bringebær, osv.
Tante Bassa Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 Synes det er godt med forskjellig frukt i bløtkake, men i marsipankake synes jeg det er best med lite. Foretrekker da det samme som Nordlyset(som har skrevet over her). Lykke til med bakingen :-)
Tante Bassa Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 Det skulle være Nordlyspar...osv.... hehe
Annerledes Skrevet 19. mars 2008 #12 Skrevet 19. mars 2008 Det aller aller beste eg veit i marsipankake er å dele bunnen i tre lag, ha vaniljekrem i kremfløyten og blande sammen, ha på hvert lag, sammen med bananskiver, jordærsyltetøy og raspet lys kokesjokolade. Det er en fantastisk herlig kombinasjon, og måååå smakes:-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. mars 2008 #13 Skrevet 19. mars 2008 jorbær og banan fyll er utrolig godt:) d fylte vi brylluoskaka vår med:)
Annerledes Skrevet 19. mars 2008 #14 Skrevet 19. mars 2008 grysom 35pp 3 sa 1ma+spire<3: Det gjorde vi også:-) Nammenam
Zikosu og William Skrevet 20. mars 2008 #15 Skrevet 20. mars 2008 i marsipankake,som er utrolig søtt i seg selv,syns jeg det er best med syrlige frukter og bær... bringebærsyltetøy og valnøtter er det man bruker i kaken som kalles lukket valnøtt,men jeg syns det blir for mektig og søtt... har brukt mango,kiwi,appelsin,ananas,grønne bananer,rips,friske/frosne bringebær,jordbær,osv...bare å prøve seg frem... appelsinene er jo knallgode rundt denne tiden da,så den er jo nesten bankers i påskekake...
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 20. mars 2008 #16 Skrevet 20. mars 2008 Jeg lager med bringebærfromasj inni.MMMM
Hikken Skrevet 20. mars 2008 #17 Skrevet 20. mars 2008 Banan, krem, vaniljekrem, syltetøy, jordbør, kiwi, sjokoladekrem. Anything mykt :-) Mmm... Kake...
Ella-83 Skrevet 20. mars 2008 #19 Skrevet 20. mars 2008 En hit som jeg har laget siden ungdomskolen: Lag 1:Banan og vaniljekrem. (dynker denne bunnen med melk) Lag 2: Jordbærsyltetøy og/eller friske jordbær og vanlig krem. (dynker denne bunnen med vanlig rød saft) Veldig enkelt og godt
Madde/sommergutt:) Skrevet 20. mars 2008 #20 Skrevet 20. mars 2008 Min mamma bruker et gelelag inni kaken, det synes jeg er vanvittig godt, for at kaken blir ikke så kvalmende med bare krem av ulike sorter, så deler vel i grunn kakebunnen i tre deler, hvor hun har et gelelag,i første del, så bunn og så krem(med syltetøy/bær)og så bunn igjen et tynt lag med krem igjen, og topplokket med marsipan:) kaken blir ikke så mektig, og gelen gir en frisk og god smak. (enten av jordbær eller bringerbær, eller hva du nå foretrekker:)
Zikosu og William Skrevet 23. mars 2008 #21 Skrevet 23. mars 2008 legg ihvertfall et tynt lag krem under marsipanen,blir penest da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå