Gå til innhold

skal bake en marsipankake.. hva er godt og ha inni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må innrømme at jeg ikke er en mester i baking.. så..

har aldri bakt marsipankake før, så detta kan bli intresangt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker bare en marsipankake og den er det krem og frukt i skiver inni. (kiwi, jordbør, appelsin og en ting til som jeg ikke hvet hva heter.hihi)

Skrevet

Det er kjempegodt med bringebærsyltetøy i kremen mellom lagene, det blir friskt og godt. Jeg pleier også å hakke en håndfull walnøtter og blande i. Under marsipanlokket bruker jeg bare pisket fløte med bittelitt sukker i.

Lykke til!

Skrevet

Bringebær! Frosne bringebær finner du på Rema. mmmmm

Og et lag med vaniljekrem.

Er ikke så vild med flødeskum.

Et dansketips, de lager lagkage: Marengs. mmmm. Knust marengs i det ene laget sammen med kremen , f.eks.

Det er jo så kul kake å lage for man kan gjøre hva man vil!

Skrevet

Bruker vaniljekrem, vanlig krem og bringebærsyltetøy... noen ganger litt bananskiver inni.. namnam

Skrevet

friske bær, da blir det ikke så søt. Jordbær, blåbær, bringebær, osv.

Skrevet

krem med bringebær synes jeg er godt :)

Skrevet

Synes det er godt med forskjellig frukt i bløtkake, men i marsipankake synes jeg det er best med lite. Foretrekker da det samme som Nordlyset(som har skrevet over her).

Lykke til med bakingen :-)

Skrevet

Det skulle være Nordlyspar...osv.... hehe

Skrevet

Det aller aller beste eg veit i marsipankake er å dele bunnen i tre lag, ha vaniljekrem i kremfløyten og blande sammen, ha på hvert lag, sammen med bananskiver, jordærsyltetøy og raspet lys kokesjokolade.

Det er en fantastisk herlig kombinasjon, og måååå smakes:-)

Skrevet

jorbær og banan fyll er utrolig godt:) d fylte vi brylluoskaka vår med:)

Skrevet

grysom 35pp 3 sa 1ma+spire<3:

Det gjorde vi også:-)

Nammenam

Skrevet

i marsipankake,som er utrolig søtt i seg selv,syns jeg det er best med syrlige frukter og bær...

bringebærsyltetøy og valnøtter er det man bruker i kaken som kalles lukket valnøtt,men jeg syns det blir for mektig og søtt...

har brukt mango,kiwi,appelsin,ananas,grønne bananer,rips,friske/frosne bringebær,jordbær,osv...bare å prøve seg frem...

appelsinene er jo knallgode rundt denne tiden da,så den er jo nesten bankers i påskekake... :)

Skrevet

Jeg lager med bringebærfromasj inni.MMMM

Skrevet

Banan, krem, vaniljekrem, syltetøy, jordbør, kiwi, sjokoladekrem.

Anything mykt :-)

Mmm... Kake...

Skrevet

så gøy:)

Skrevet

En hit som jeg har laget siden ungdomskolen:

Lag 1:Banan og vaniljekrem. (dynker denne bunnen med melk)

Lag 2: Jordbærsyltetøy og/eller friske jordbær og vanlig krem. (dynker denne bunnen med vanlig rød saft)

Veldig enkelt og godt

Skrevet

Min mamma bruker et gelelag inni kaken, det synes jeg er vanvittig godt, for at kaken blir ikke så kvalmende med bare krem av ulike sorter, så deler vel i grunn kakebunnen i tre deler, hvor hun har et gelelag,i første del, så bunn og så krem(med syltetøy/bær)og så bunn igjen et tynt lag med krem igjen, og topplokket med marsipan:) kaken blir ikke så mektig, og gelen gir en frisk og god smak. (enten av jordbær eller bringerbær, eller hva du nå foretrekker:)

Skrevet

legg ihvertfall et tynt lag krem under marsipanen,blir penest da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...