Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 15. april og har hele tiden vært fast bestemt på å føde på Storken hvis det lot seg gjøre. Men dette var helt til vi var på omvisning på KK. Jeg har også et ønske om å få bruke badekar som "smertelindring", samt akupunktur i stedet for epudural, og har derfor trodd at Storken ville vært rette plassen for meg. Og håper også å få komme på hotellet etterpå dersom alt er ok.Men da vi var på omvisning på Storken og såg at føderommene var under oppussing og at de brukte fnoen ukoselige familierom til føderom, og at de hadde et badekar (Og da snakker vi KAR) på deling som stod på et eget rom på andre siden av gangen, og at det bare var en vanlig seng på rommet, mistet jeg litt lysten på det der. Det må jo og sies at når vi var på omvisning på Føden var vi heldig og fikk se et av de nyoppussede fødestuene. Denne var veldig fin, med vanlig seng og fødeseng, samt dusj og vanlig badekar på badet. Jeg tror ikke at fargen på veggen og ellers utsmykkingen av rommet har så mye å si når en mest er opptatt av å få ungen ut, men hvis en får en lang fødsel, kan det jo være litt greit at det er litt koselig der... Så etter det jeg har forstått tilbyr de stort sett den samme smertelindringen bortsett fra epidural på Storken, så sånn sett skal det være ganske likt. Noen som har erfaringer fra enten Føden eller Storken eller begge steder, og kan komme med anbefalinger??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137187924-storken-vs-f%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, det var litt foruroligende. Jeg fødte på Storken sist, men det er nesten tolv år siden, så jeg har jo ikke peiling på hvordan det er nå med oppussing.

Vi fikk ikke omvisning engang, vi - fikk beskjed om at de ikke tar omvisning nå som det er ombygging :(

Jeg fødte i november. Begynnte på storken på et familierom som ikke var oppusset. Ble overflyttet til føden, til et nyoppusset flott rom, etter ca ett døgn pga at jeg måtte få ristimulerende. Fødselen drøyde ut leeenge, men alikevel syntes jeg ikke det spillte noen rolle hvor jeg var. Det er nok ikke sånn for alle, men for meg spillte det ingen rolle om veggene var fine eller gamle og slitt. Hadde jeg skulle valgt igjen så ville jeg fremdeles ikke tatt med i betraktning om rommet var nytt eller ikke. lykke til med valg av avdeling og med fødslene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...