Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 Jenta mi blir 1 år om et par uker.. kan ikke tro at tia har gått så fort, så jeg kommer til dere da. Men jeg tenkte å så smått å begynne å tillvenne snuppa vanlig melk snart og lurte på hvordan dere gjør det? Blander dere mme og vanlig melk? varmer dere melken?skal man bruke h- melk eller lettmelk? hs har aldri tid til slike spm.. sier bare at jeg må prøve meg fram:/
julenissen Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Du må nok prøve deg frem som Hs sier. Ulike barn trenger ulik tilvenning. Min gutt begynte og få smaksprøver rundt 12mnd på vanlig melk i glass, den var ikke kald, men ikke lunken heller. Han likte det fra dag 1, og vi trengte dermed ikke begynne og blande osv.
Honningmelon Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Da jenta mi var 11 mnd, hadde hun fått kald mme en stund, så hun var vant til kald melk. Jeg begynte å gi henne lettmelk en gang pr. dag, for å se om hun reagerte. Så bare økte jeg med mer melk pr. dag når jeg så at hun ikke reagerte. Om hun er vant til å få varm melk, så er det sikkert lurt å ha en liten lunk på melka til å begynne med, så det ikke blir alt for mange foreandringer på en gang :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå