Dollywood Skrevet 19. mars 2008 #1 Skrevet 19. mars 2008 trenger sykmelding nå, men får ikke tak i legen på tlf. prøvd hele dagen. mest sannsynlig ikke tilbake før tirsdag over påske. kan han tilbakedatere for i dag da?
HI5½ Skrevet 19. mars 2008 #2 Skrevet 19. mars 2008 Han har ikke lov å datere den tilbake egentlig. Noen gjør det nok, men egentlig skal det være fra dagen du er der.
velsignet med to Skrevet 19. mars 2008 #3 Skrevet 19. mars 2008 Helt egentlig så har de ikke lov til å tilbakedatere noenting, men vet at enkelte leger gjør det likevel. Kommer vel an på hvor "snill" legen din er. Men iom. at du ikke har fått tak i han i dag, bør han vel iallefall prøve å forstå.
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Fra dagen du var i telefonkontakt. Dersom han tilbakedaterer lengre KAN legen miste retten til å sykmelde og skrive andre erklæringer til folketrygden.
Dollywood Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 19. mars 2008 ja, men hva skal jeg gjøre da? jeg kan ikke benytte egenmelding fordi det ikke er gått lang nok tid fra forrige sykmelding. og jeg får jo ikke tak i han...
Dollywood Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mars 2008 teller telefonkontakt dersom han ikke tar tlf da?
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 19. mars 2008 #7 Skrevet 19. mars 2008 ring et annet legesenter/de som har vakt for ham og forklar situasjonen der..
HI5½ Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legevakten når den kobles inn etter stengetid i dag. Bare så jeg hadde fått sykemelding til over påske.
pandabjørn Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 når jeg gikk gravid med linnea så tror jeg legen min daterte sykmeldingen 2 uker tilbake vet ikke hva regelen sier hvor langt tilbake de kan gjøre det..men det holder sikkert med å ringe legen på mandag slik at han daterer sykmeldingen fra i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå