Gå til innhold

hvor langt tilbake kan legen tilbakedatere en sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger sykmelding nå, men får ikke tak i legen på tlf. prøvd hele dagen. mest sannsynlig ikke tilbake før tirsdag over påske. kan han tilbakedatere for i dag da?

Fortsetter under...

Skrevet

Han har ikke lov å datere den tilbake egentlig. Noen gjør det nok, men egentlig skal det være fra dagen du er der.

Skrevet

Helt egentlig så har de ikke lov til å tilbakedatere noenting, men vet at enkelte leger gjør det likevel. Kommer vel an på hvor "snill" legen din er. Men iom. at du ikke har fått tak i han i dag, bør han vel iallefall prøve å forstå.

Skrevet

Fra dagen du var i telefonkontakt. Dersom han tilbakedaterer lengre KAN legen miste retten til å sykmelde og skrive andre erklæringer til folketrygden.

Skrevet

ja, men hva skal jeg gjøre da? jeg kan ikke benytte egenmelding fordi det ikke er gått lang nok tid fra forrige sykmelding. og jeg får jo ikke tak i han...

Skrevet

teller telefonkontakt dersom han ikke tar tlf da?

Annonse

Skrevet

ring et annet legesenter/de som har vakt for ham og forklar situasjonen der..

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med legevakten når den kobles inn etter stengetid i dag. Bare så jeg hadde fått sykemelding til over påske.

Skrevet

ja, får gjøre det

Skrevet

når jeg gikk gravid med linnea så tror jeg legen min daterte sykmeldingen 2 uker tilbake :)

vet ikke hva regelen sier hvor langt tilbake de kan gjøre det..men det holder sikkert med å ringe legen på mandag slik at han daterer sykmeldingen fra i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...